نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: غلط‌های املایی در برنامه‌های ضرغامی وجود دارد و گزارش توصیفی ناقصی از وضعیت گردشگری ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مخالفت با عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اظهارات احمدی‌بیغش را ورای انصاف می‌دانم و از آقای ضرغامی عذرخواهی می‌کنم.

وی تصریح کرد: ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی و تحول گرا است، اما هر کسی را بهر کاری ساختند، اگر برای وزارت ارشاد معرفی می‌شد، اولین موافق وی بودم.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه به استناد برنامه‌ای که ارائه کرده، ضرغامی را مناسب این جایگاه نمی‌دانم، گفت: میزان انطباق برنامه‌های ضرغامی با اسناد بالادستی، ۶۳ درصد است، غلط‌های املایی عجیب و غریبی در برنامه‌های وی وجود دارد و گزارش توصیفی ناقصی از روند گردشگری ارائه شده است.

سعیدی اظهارداشت: مقایسه تطبیقی ضرغامی در مورد وضعیت صنایع دستی و گردشگری مربوط به سال ۲۰۱۷ است و هیچ راهبرد مشخصی برای شرایط کرونا و پساکرونا ارائه نشده، تنها یک بسته حمایتی معرفی شده که منابع مالی آن دیده نشده است.

وی تصریح کرد: در مورد توریسم سلامت نیز برنامه‌هایی برای تولید واکسن و جذب گردشگر سلامت ارائه شده، در حالی که تا امروز به وعده‌ها در زمینه تولید واکسن عمل نشده و در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم چابهار در مجلس، یکی از چالش‌های کشور را عدم توجه به آمایش سرزمینی برای گردشگران خواند و گفت: امروز سواحل مکران که بهترین بهره‌های گردشگری را دارند، در اختیار صنایع پتروشیمی و فولاد قرار گرفته‌اند.

وی خطاب به ضرغامی گفت: در دوران مدیریت خود در صداوسیما، به جذابیت‌های گردشگری توجه نداشتید.

نماینده مردم چابهار در مجلس در پایان اظهارداشت: ضرغامی در همه پلتفرم‌های فضای مجازی شامل توئیتر و تلگرام فعال است، چرا مردم عادی نمی‌توانند در این پلتفرم‌ها حضور داشته باشند.