اردبیل - معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ارسال یک هزار ۶۰۵ اثر به طرح ملی حرف آورد در دهه اول ماه محرم از مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد.

سید محسن محسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر از ارسال یک هزار ۶۰۵ اثر در دهه اول ماه محرم به طرح حرف آورد در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد زمینه برای حضور و مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، پویش سراسری «حرف آورد» با شعار «موضوع خوب، حرف خوب می آورد»، همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی به اختصاص این طرح فرهنگی ویژه بانوان و دختران اشاره کرد گفت: برای شرکت در این جشنواره، امکان ارسال آثار از طریق شبکه‌های اجتماعی فراهم شده و بانوان و دختران می‌توانند برای ارسال ویدئوهای ۱ تا ۳ دقیقه‌ای خود از طریق شبکه‌های اجتماعی «تلگرام و اینستاگرام» اقدام کنند که ضمن اهدای جوایز به آثار برتر، ویدئوهای منتخب در رسانه ملی پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعلام برندگان به صورت هفتگی خبر داد و افزود: اثری که در طول یک هفته بیشتر از همه پسندیده شود، برنده جایزه هفتگی خواهد بود.

محسنی با اشاره به ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به حضور بانوان عزادار در این طرح و ارسال ۱۶۰۵ اثر به دبیرخانه طرح آورد اشاره و عنوان کرد: بانوان عزادار در مناطق مختلف استان اعم از هیئت‌های مذهبی، روضه‌های خانگی و جلسات سخنرانی و مرثیه سرایی با ارسال آثار به بیان اهداف قیام عاشورا و وظیفه مادران در تربیت نسل حسینی و نیز تبیین برنامه‌های بانوان در اجرای برنامه‌های عزاداری در ایام کرونا پرداختند.

وی به معیارهای ارزیابی در این طرح اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد بیننده اثر، محتوا و فن بیان، بهترین کلیپ ارسالی، بیشترین تعداد آثار ارسالی توسط یک نفر و شرکت در چالش‌های هفتگی از معیارهای ارزیابی و انتخاب برندگان در طرح فرهنگی حرف آورد است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه جشنواره ویژه بانوان است، تقاضا داریم که بانوان صاحب سخن، کارمندان، بانوان خانه دار، دختران دانش آموز و دانشجو و … در این جشنواره شرکت کنند.

محسنی به روش‌های ارسال آثار برای این طرح اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا پایان ماه صفر با موضوع قیام کربلا به آدرس Harfavard_ardabil@ در فضای مجازی ارسال کنند.