سنندج- امام جمعه سنندج گفت: برگزاری همایش اسوه های صبوری نشانه بیداری وجدان بشریت است و امیدواریم روزی برسد که جهان خالی از تروریسم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی روز چهارشنبه در همایش اسوه‌های صبوری که در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد به واژه ترور اشاره کرد و گفت: از یک سو شهدای ترور والا ترین شهدا و از سوی دیگر مظلوم ترین شهدا هستند.

وی افزود: برگزاری همایش اسوه‌های صبوری نشانه بیداری وجدان بشریت است و امیدواریم روزی برسد که جهان خالی از تروریسم باشد.

امام جمعه سنندج به اهمیت شرافت و کرامت انسان اشاره کرد و گفت: دین مبارک اسلام اهمیت ویژه ای به انسان داده است و در این راستا سوره‌ای به نام سوره انسان آمده است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه دین مبارک اسلام دین اعتدال است نه افراط و تفریط، ذکر کرد: دین اسلام دین میانه روی است لذا در آئین اسلام هیچ گونه افراط و تفریط وجود ندارد و مسلمانان برخلاف سایر فرقه‌ها از مقرراتی پیروی می‌کنند که قانونگذار آن به تمام نیازهای فطری بشر آگاه بوده و همه جهات زندگی جسمی و روحی او را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین احترام و عزت است، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید اگر انسان‌ها برای از بین بردن یک انسان تلاش کنند در آخرت روی بهشت را نخواهند دید.