بجنورد- معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به کمبودهای علوم پزشکی استان، گفت: مکاتبات لازم با سطح ملی برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد برادران صبح پنجشنبه در کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی بر بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم برای مقابله با این بیماری تاکید کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: شرایط امروز کشور از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا نگران کننده است و برای خروج از این بحران همه باید پای کار بیایند.

وی با ابراز گلایه از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، افزود: امروز بسیاری از ابتلاها و بستری‌ها خانوادگی است و این نشان دهنده افزایش تعداد دورهمی ها و مجالس خانوادگی است و مردم باید به طور جدی از شرکت در این تجمع‌ها خودداری کنند.

برادران با تاکید بر اینکه امروز مدیریت بیماری کرونا تنها به دست دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان امکان پذیر نیست، گفت: مکاتبات لازم با سطح ملی برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در دستورکار قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی در استان امکانات خود را در اختیار کادر درمان قرار دهند.

جمع بندی و برطرف کردن مشکلات شهرستان‌ها در خصوص مدیریت بیماری کرونا، جلوگیری از حضور کارمندان و کارکنان مبتلا در ادارات و صنایع و برخورد با خاطیان مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و پیگیری از سطح ملی برای کاهش سن واکسیناسیون افراد در استان از دیگر تأکیدات احمد برادران در این نشست بود.