قزوین - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر یک پنجم کارمندان استان با مشارکت در طرح اکرام، از فرزندان تحت حمایت در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان با تبریک روز کارمند بیان کرد: اکرام ایتام و محسنین عنوان طرحی است که برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح اکرام ایتام، فرزندان یتیم مورد حمایت حامیان نیکوکار قرار گرفته و ماهانه به تناسب وسع خویش به ایتام کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در طرح اکرام محسنین فرزندانی تحت حمایت قرار می‌گیرند که اگرچه از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی سرپرست خانواده به دلیل از کارافتادگی، بیماری صعب العلاج و … علاوه بر هزینه‌های جاری زندگی، مشکلات درمان و نگهداری را نیز دارند.

وی با اعلام اینکه در استان ۳۲ هزار کارمند داریم که هفت هزار کارمند حامی طرح اکرام هستند، افزود: در حال حاضر یک پنجم کارمندان استان با مشارکت در طرح اکرام، از فرزندان تحت حمایت در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کنند و به طور مستقیم کمک‌های خود را ماهانه به فرزندان یتیم و محسنین واریز می‌کنند.

حق گویان تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی تعداد ایتام و فرزندان محسنین طی سال گذشته از پنج هزار نفر به هشت هزار و ۴۷۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: بیش از ۳۱ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین به صورت مادی و معنوی حمایت می‌کنند و ماهانه کمک‌هایی را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان توسط حامیان به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری به معنای کمک‌های کلان و خاص نیست بلکه به مفهم توسعه این فرهنگ در میان آحاد جامعه است به طوری که کسی نسبت به محرومیت دیگران بی تفاوت نباشد.

حق گویان یادآور شد: لازم است برای نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که باید در این راه گام بردارند تا اقشار مختلف جامعه نسبت به مشکلات یکدیگر بی تفاوت نباشند.