نیشابور - فرماندار نیشابور از ایجاد بیمارستان صحرایی ۹۶ تخت‌خوابی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قامتی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان صحرایی ۹۶ تخت‌خوابی با همکاری تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) در شهرستان نیشابور راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع از ۲ طریق برپایی بیمارستان صحرایی یا تأمین مکانی مناسب برای بیمارستانی در سطح ۴ و تجهیز آن پیگیری شد که در نهایت مقرر شد سالن ورزشی «شهدای مدافع حرم» با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا (ع) توسط دانشکده علوم پزشکی با ۹۶ تخت تجهیز و توسط بهداری تیپ مدیریت شود.

فرماندار نیشابور افزود: پس از طرح موضوع در قرارگاه استانی، متعاقب آن حضور استاندار محترم و دستور جلسه فوق‌العاده کرونا شهرستان، هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای برپایی بیمارستان صحرایی انجام شد.

وی اضافه کرد: با موافقت استاندار خراسان رضوی، تعداد ۱۰۰ کپسول اکسیژن نیز تحویل شهرستان نیشابور شد.

قامتی خاطرنشان کرد: مرکز کلینیک عطار نیشابور نیز به حسینه امام سجاد (ع) این شهر منتقل شد و از این پس تمامی تزریقات سرپایی رمدسیویر در این محل انجام می‌شود.

وی گفت: مرکز کلینیک عطار به یک بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی تبدیل خواهد شد که در این راستا، یک دستگاه اکسیژن‌ساز از وزارت بهداشت تحویل شهرستان شده است.

فرماندار نیشابور بیان کرد: حدود ۷۰ نفر از پرسنل درمانی تیپ ۲۱ امام رضا (ع) در بیمارستان صحرایی نیشابور خدمت‌رسانی خواهند کرد.