خرمشهر- فرماندار خرمشهر خواستار تجدیدنظر در میزان عوارض نوسازی شهرداری های این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خرمشهر اظهار کرد: کارشناسی عوارض نوسازی دستگاه‌های اجرایی در خرمشهر برخلاف شهرهای دیگر ۲۷ درصد است.

وی افزود: این میزان با قوانین همخوانی ندارد و به طبع ادارات کل زیر بار این میزان عوارض نمی‌روند و بر همین اساس باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

فرماندار خرمشهر با اشاره به دریافت عوارض ارزش افزوده از محل آلایندگی عنوان کرد: با دریافت عوارض ارزش افزوده علاوه بر پرداخت حقوق کارگران می‌توان بخش عمده ماشین آلات فرسوده شهرداری را نوسازی و بهسازی کرد.

حیدری همچنین به موضوع پرداخت حقوق کارگران شهرداری خرمشهر اشاره کرد و گفت: باید به کارگران شهرداری علاوه بر دریافت ماهانه پایه حقوق، حق بیمه هم پرداخت شود چرا که کارگران مسائل و مشکلات متعددی دارند.

وی در ادامه به وضعیت خدمات شهری خرمشهر پرداخت کرد و افزود: خدمات شهری نیاز ضروری مردم است و در مدت اخیر نارضایتی شهروندان از نابسامانی وضعیت شهر افزایش یافته که بر همین اساس شهرداری مکلف به خدمات‌رسانی به شهر است.

فرماندار خرمشهر بر جمع‌آوری اصولی پسماندهای شهری به‌خصوص پسماند عفونی تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش و گسترش بیماری کرونا ضدعفونی سطل‌های زباله و سطح شهر با آب ژاول ضروری است.

وی بر لزوم نظارت و کنترل بر ریختن نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر را نیز مهم دانست و بیان کرد: شهرداری باید نظارت جدی بر ساخت‌وساز در شهر داشته باشد ضمن اینکه برای هر پروانه ساخت هزینه پذیرش را از مالکان دریافت کند.

فرماندار خرمشهر همچنین خواستار همکاری شهرداری با اداره آبفا شد و گفت: مردم از سرریز شدن فاضلاب در خرمشهر خسته شدند و مشکلات در این حوزه باید رفع شود.