خرمشهر- امام جمعه خرمشهر از وضعیت آب و فاضلاب خرمشهر و نبود نظارت و ثبات مدیریتی در این مجموعه گلایه کرد و خواستار ورود بازرسی و رسانه ها به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به نارسایی شدید در آبفای خرمشهر اظهار کرد: نبود ثبات مدیریتی، پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه پرسنل، مشکلات کمی و کیفی پرسنل، بالا زدگی گسترده فاضلاب در بسیاری از نقاط شهرستان که نه فقط آرامش و آسایش شهروندان را سلب کرده است بلکه سلامت عمومی مردم را نیز تهدید می‌کند.

وی، وضعیت فاضلاب خرمشهر را بحرانی اعلام کرد و افزود: به شهرستان‌های همجوار برای رسیدگی و حل این مشکلات کمک‌رسانی می‌کنند و این در صورتی است که بسیاری از خیابان‌های خرمشهر پس‌زدگی فاضلاب آنها رفع نشده است که جای تأمل و تأسف دارد.

امام جمعه خرمشهر خواستار بررسی علل این مشکلات شد و گفت: به نیابت از مردم از بازرسی درخواست می‌کنم به مسئله آبفای شهرستان ورود کنند و از رسانه‌ها و نخبگان می‌خواهم از مسئولان شهری و استانی در خصوص مشکلات پس‌زدگی فاضلاب پاسخ بخواهند.

وی، اساس این مشکلات را نبود نظارت مؤثر و تعارض منافع مسئولان دانست و از مدیر آبفای استان خوزستان به خاطر وضعیت فاضلاب شهری گله کرد.

حجت الاسلام عادل پور به نبود ثبات مدیریتی در آبفای شهرستان به‌عنوان یکی از ضعف‌های مدیریتی آبفای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: چرا مدیری که نیامده تودیع می‌شود؟ ملاک انتخاب و انتصاب مدیران در خرمشهر چیست؟ چرا آبفای خوزستان با وجود داشتن مشترکانی قدرتمند مثل شرکت‌هایی که در خرمشهر وجود دارد، روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است و خدمات‌رسانی تعطیل می‌شود؟ همه این موارد نیاز به پاسخگویی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت جدید بتوان شاهد برطرف شدن تدریجی این مشکلات بود.