سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی تأکید کرد: شرکت کنندگان در اجلاس «بغداد» بر لزوم اجتناب از اختلاف تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق سخنانی را در خصوص اجلاس بغداد که امروز شنبه در این کشور برگزار شد، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این زمینه تصریح کرد: اجلاس امروز بغداد فرصتی برای دستیابی به شراکت و همکاری بر اساس منافع مشترک است. شرکت کنندگان در این اجلاس بر لزوم اجتناب از اختلاف تأکید کردند.

وی همچنین یادآور شد: در حاشیه اجلاس بغداد گفتگوها و رایزنی‌های عمیقی میان طرف‌های مختلف منطقه‌ای برگزار شد. گفتنی است، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق طی سخنرانی در اجلاس بغداد گفت: عراق مخالف استفاده از خاک خود برای جنگ‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. نمی‌پذیریم عراق، نقطه‌ای برای تهدید هر طرفی باشد.

وی با اشاره به اینکه عراق در برابر داعش به پیروزی رسید، گفت: جامعه بین‌الملل در حمایت از سرمایه‌گذاری در عراق جدی است. عراق در زمینه‌های مختلف با چالش‌هایی مواجه است، برگزاری کنفرانس بغداد نشان دهنده نگرش عراق در خصوص ضرورت برقراری روابط بهتر با جهان است.

مصطفی الکاظمی افزود: ما در مقابل ملت متعهد هستیم که عراق را به جایگاه خود در ایفای نقشی پیشگام برگردانیم. آیت الله سیستانی مواضع مهم و بزرگی در حفظ عراق اتخاذ کرده اند. دیدار آیت الله سیستانی با پاپ فرانسیس نقطه عطفی در زمینه تسامح و برادری بود.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ملت عراق بر داعش پیروز شد و این پیروزی با حمایت همسایگان و ائتلاف بین المللی به دست آمد. ما از جامعه بین المللی خواستیم تا از انتخابات آینده عراق حمایت کند.