شیراز- جلسه شورای شهر شیراز به چرایی انتخاب شهردار و غیر سیاسی بودن این انتخاب اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه شورای اسلامی شهر شیراز اولین جلسه علنی خود را پس از انتخاب شهردار شیراز برگزار کرد جلسه‌ای که بیشتر صحبت‌های مطرح شده در صحن شورا رنگ و بوی انتخاب شهردار را می‌داد.

هنوز حاشیه‌های انتخاب شهردار شیراز هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی جامعه در جریان است و این حاشیه‌ها در فضای مجازی بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و بحث داغی در این فضا است.

از سویی تغییر و تحولات مدیریتی در مدیریت کلان شهر شیراز تبعاتی نیز به همراه داشته و برخی از مدیران شهرداری یا کار خود را در شهرداری به پایان رسانده‌اند یا در انتظار تغییرات گسترده‌اند.

سرپرست شهرداری شیراز نیز به موضوع تغییرات گسترده واکنش نشان داد و در صحن علنی شورای شهر بیان کرد که یکی از وظایف اصلی شهردار شیراز که توسط شورای شهر شیراز سید احسان اصنافی برای تصدی این پست انتخاب شده آن است که مدیران میانی را مشخص کند و اگر مهمانی در شهرداری به کار خود خاتمه داده است مدت زمان مأموریت وی به پایان رسیده است.

خرد جمعی عامل انتخاب اصنافی شد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: یکی از اصلی ترین وظایفی که برعهده شوراییان است موضوع انتخاب شهرداران است و شورای ششم شهر شیراز نیز از اولین روزهای آغاز فعالیت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد

محمد تقی تذروی ادامه داد: به عنوان اولین منتخب مردم شیراز در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز حاضر نیستم که آینده شیراز را با اهداف گروه‌های سیاسی معامله کنم و از این رو انتخاب اصنافی بر اساس خرد جمعی صورت پذیرفت.

او تصریح کرد: اصلی ترین عاملی که موجب اصنافی به عنوان شهردار شیراز توسط اعضای ششمین دوره شورای شهر شیراز منصوب شود دارا بودن برنامه‌های اجرایی است.

دیتاسنتر ۵ ساله در خواب است

مهدی نصیری فرقانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: موضوعاتی که در کمیسیون هوشمندسازی به آن توجه ویژه‌ای شده است فعالیت شهر هوشمند و توسعه دیتاسنتر شیراز است.

وی ادامه داد: دیتا سنتر شیراز نزدیک به ۵ سال است که در خواب عمیقی فرو رفته و طی هشت ماه گذشته نیز هیچ گونه فعالیتی برای توسعه این مهم صورت نگرفته است.

از جمله دستور کارهایی که در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخته شده اخذ مجوز غرفه‌های آتی التأسیس در میدان تره بار بود که اعضای شورای شهر با رأی مثبت به این لایحه نسبت به بررسی آن در کمیسیون‌های مربوطه پرداختند

در ادامه از اعضای شورای شهر در خصوص لایحه ایجاد ساختمان درمانگاه برای بیمارستان علی اصغر با متراژی بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ متر پرداختند و با رأی مثبت مقرر شد این لایحه نیز در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در لایحه‌ای نسبت به تغییر وضعیت کمیته نامگذاری به کمیسیون نامگذاری پرداختند که با رأی اکثریت اعضای شورای شهر این کمیته به کمیسیون تغییر وضعیت داد گفتنی است اعضای ششمین دوره شورای شهر شیراز پیشتر کمیسیون نامگذاری را به کمیته تغییر وضعیت داده بودند