گرگان- رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شنبه هفته آتی در مهلت قانونی شهردار گرگان بعد از بررسی و مصاحبه های علمی انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین جلسه رسمی و علمی شورای شهر گرگان شامگاه یکشنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد.

این جلسه لایحه بررسی صلاحیت نامزدهای پست شهرداری گرگان را در دستور کار داشت اما در ابتدای جلسه اعضای شورا در خصوص درگیری لفظی روی داده در جلسه قبل بحث کردند.

با نظر اعضای شورا در جلسه امروز از ۳۵ نفر حاضر در رقابت ۱۶ نفر انتخاب شدند که اسامی آنها به این شرح است: سیدمحمدرضا سید النگی، محمد حمیدی، احمد سردارزاده، محمدمهدی ایرجی، ابراهیم کریمی، مختار زرگرانی، مهران فدوی، احمد سالاری، ناظم رضوی، محمدرضا سبطی، عیسی مهری، حامد رضایی، سید احمد حسینی نیا، ابوالقاسم صفوی، محمدابراهیم جرجانی و سیدمحمد قدس مفیدی.

در حاشیه این جلسه رئیس شورای شهر گرگان به خبرنگار مهر، گفت: اتفاقات در صحن شورا فقط به خاطر تحقیق و تفحص بود و هر مطلب دیگری را تکذیب می‌کنم.

صفرعلی پایین محلی افزود: مبارزه با فساد هزینه دارد و چون ما با شعار پاکدستی، کارآمدی و شفافیت مالی روی کار آمده ایم و مردم از ما انتظار دارند که جلوی فساد گرفته شود لذا این کار را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: ۲۶ میلیارد تومان در سازمان فرهنگی و ورزشی هزینه شده و می خواهیم بررسی کنیم که این مبلغ به کجا رفته است.

پایین محلی بیان کرد: لانه های فساد در شهرداری گرگان باید تسخیر شود زیرا عده ای در شهرداری با اموال بیت المال بازی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص انتخاب شهردار هم گفت: از بین ۳۷ نفر ثبت نامی دو نفر انصراف داده و امروز از بین ۳۵ نفر با توجه به صلاحیت های فردی و شاخص ها رای گیری و نهایتاً ۱۶ نفر وارد مرحله دوم شدند.

وی افزود: روز دوشنبه از بین این افراد هشت نفر برای مرحله سوم انتخاب خواهند شد و ما آنها را به دو گروه تقسیم کرده و طی دو روز مصاحبه های علمی از آنها اخذ شده تا برنامه های خود را ارائه دهند.

طبق گفته پایین محلی نهایتاً روز شنبه هفته آتی در مهلت قانونی شهردار گرگان انتخاب خواهد شد.