آمل- دو هفته پس از انتشار گزارش تشنگی و بی آبی مردم آمل در خبرگزاری مهر، آب به خانه های آملی ها برگشت و این دغدغه چندین ساله رفع شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی غلامی: حدود دو هفته قبل بوده که خبری با عنوان «تشنگی و بی آبی در آمل / قطعی مکرر و طولانی آب طی شش ماه گذشته» روی خروجی استان‌های خبرگزاری مهر قرار گرفت.

گزارشی که شهروندان ساکن در بلوار امام رضا (ع) که از بلوارهای قدیمی شهر آمل که نیمی از جمعیت شهر بیش از ۳۰۰ هزارنفری آمل را شامل می‌شوند، از قطعی طولانی و افت فشار آب از حدود شش ماه گذشته تاکنون به شدت گله مند بودند.

ساکنان این مناطق هم در گفتگو خبرنگار مهر با حضور میدانی در سطح چند کوچه این بلوار و منزل شهروندان با آنها انجام داده بود، از مشکلی که با وجود نامه نگاری‌های فراوان و پیگیری‌هایی که با مسئولان شهرستانی و استانی برای برطرف شدن این مشکل داشتن و، نتیجه بخش نشده بود، گلایه داشتند.

سختی کم آبی و قطعی طولانی مدت آب در بیشتر کوچه‌های منتهی به بلوار امام رضا و بلوارهای منتهی به این مسیر به حدی برای شهروندان آن سخت شده بود که حتی برای پخت غذا، استحمام و فعالیت‌های روزانه خودشان مجبور بودند به خانه آشنایان در دیگر مناطق شهری مراجعه و یا آب از آنها تهیه و به منزل بیاوردند.

قولی که به موقع عمل شد

در همین گزارش و در گفت وگویی که خبرنگار مهر با رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان آمل داشت، بیان شده بود، افزایش مصرف آب در ماه‌های گذشته باعث شده برخی مناطق از جمله خیابان امام رضا (ع) و به خصوص کوچه رحیمی و کوچه‌های قبل و بعد آنکه در موقعیت ارتفاعی بالاتری نسبت به دیگر مناطق شهر آمل واقع شده، درزمان اوج مصرف با افت فشار شدید و حتی قطعی مواجه شود.

علی قبادی افزود: در تلاش هستیم تا حداقل با نصب و راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور در مخزن انتقال آب در روستای بوران که تأمین کننده آب خیابان امام رضا (ع) است، بخش زیادی از مشکل کمی آب و افت فشار برطرف کنیم.

حالا و به فاصله کمتر از دو هفته بعد از انتشار این گزارش، با پیگیری‌هایی مسئولان، خبرهای خوب و امیدبخشی برای شهروندان آملی رقم خورد.

خبرهای خوشی که پیشتر نوید آن را مسئولان شهرستانی در گفتگو با خبرنگار مهر داده و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از طرح‌هایی برای افزایش توان تأمین و مقابله با کمبود آب در نواحی شرقی شهر و بلوار امام رضا (ع) بهره برداری شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان آمل گفت، به منظور تأمین برق اضطراری تأسیسات آبرسانی در شهرستان آمل و برطرف شدن مشکلات افت فشار آب برای ساکنان بلوار امام رضا (ع) تعداد ۴ دستگاه دیزل ژنراتور بر روی سه حلقه چاه و مجتمع آبرسانی روستای " بوران " نصب و راه اندازی و یک دستگاه کانکس نیز با هدف حفاظت فیزیکی در محوطه چاه نصب شد.

قبادی افزود: این اقدام در راستای پایداری برق تأسیسات آبرسانی به خصوص چاه‌ها و ایستگاههای پمپاژ در شهر و روستا که درزمان خاموشی‌های برف باعث قطعی و افت فشار آب مشترکان می‌شد، مورد استفاده قرار گرفت که بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز هزینه داشته است.

حفر یک حلقه چاه برای کاهش کم آبی

وی همچنین به اقدام دیگر اداره آب و فاضلاب آمل برای برطرف کردن مشکل کم آبی در مسیر خیابان امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح آبرسانی با هدف افزایش توان تأمین و مقابله با کمبود آب در نواحی شرقی شهر و بلوار امام رضا (ع) حفر یک حلقه چاه جدید در مجتمع و مخزن اصلی روستای بوران نیز با حضور مسئولان استانی و شهرستان آمل شروع شد و پیش بینی می‌شود حداقل تا دو ماه آینده تکمیل و تجهیز شود.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آمل تصریح کرد، که این یک حلقه چاه با ظرفیت دبی آب ۵۰ لیتر در ثانیه و ملزومات جانبی درحال اجرا بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که با بهره مندی از آن بیش از ۳۵۰۰ خانوار در این مناطق از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

قطعی کم و فشار آب بهتر شد

در همین حال زهرا اکبرزاده ساکن کوچه رحیمی در خیابان امام رضا (ع) آمل که پیشتر در گفت و گو با خبرنگار مهر گفته بود که مشکل افت فشار و قطعی طولانی مدت آب در این کوچه از حدود شش ماه گذشته تاکنون وجود داشته و برای ساکنان این محله طی این مدت مشکلات زیادی ایجاد کرده بود، از بهتر شدن وضعیت و در جریان افتادن آب در شبکه توزیع پس از قطعی‌های طولانی مدت در این منطقه خبر داد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انتشار گزارش شما و نصب دستگاه‌هایی که آب و فاضلاب وعده داده بود، از حدود هفته گذشته تاکنون قطعی طولانی مدت آب نداریم، هرچند فشار آب کم هست، اما امیدواریم با طرح‌های در دست اقدام به این وضعیت بهتر وبه روال عادی برگردد.