شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات فراوانی داشت که یکی از آنها ترویج فرهنگ دینی بود، گفت: «ایثار و شهادت» در انقلاب اسلامی احیاء و نهادینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد اسلامی این شهرستان، خواستار توجه بیشتر به موضوع ترویج فرهنگ شهادت و ایثار شد و بیان داشت: برنامه‌های ویژه گرامی داشت دوران دفاع مقدس به گونه‌ای تدوین شوند که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار گام‌های اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه گرامی داشت فرهنگ دفاع مقدس تنها نباید به شهریورماه خلاصه شود، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ها و… در زمینه توسعه فرهنگ دینی و به خصوص توجه به ایثار و شهادت بهره ببریم.

تدوین برنامه‌های مناسب

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه «ایثار و شهادت» در انقلاب اسلامی احیا و نهادینه شد، بیان داشت: تأثیر فرهنگ دینی در شهادت و همچنین شهادت بر فرهنگ یک موضوع بسیار حائز اهمیت است که دستگاه‌های فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند.

امینی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های متناسب با ترویج فرهنگ ایثار در بین نسل جوان، ابراز کرد: مقاومت، ایثار، مجاهدت و اخلاص در زمره زیرشاخه‌های فرهنگ شهادت در جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آئین عزاداری امام حسین (ع) و محرم در بسیاری هیئت‌های مذهبی شهرستان شاهرود، افزود: برخی در برگزاری این آئین‌ها موازین و دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند که باید با آنان برخورد جدی شود چرا که سلامت خط قرمز و در زمره مصوبات ستاد کرونا بود.

امام جمعه شاهرود در آخرین بخش صحبت‌های خود با اشاره به هفته دولت نیز، گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی جامعه و به خصوص الگوی دولتمردان هستند و باید مسئولانمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و در خدمت رسانی به مردم به این دو شهید گرانقدر توجه کنند.

توجه به الگوی اسلامی

دبیر شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه مقوله فرهنگ با الگوی بومی و اسلامی فاصله دارد و می‌بایست در شورای فرهنگ عمومی به این موضوع رسیدگی شود، گفت: در کنار توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی موضوعاتی مانند سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، گسترش اخلاق در جامعه و… در زمره مصوبات و برنامه‌های این شورا در سطح شهرستان شاهرود بوده است.

رضا مهدیان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ نشست شورای فرهنگ عمومی در شاهرود برگزار شد و امسال هم رویه نشست‌های ماهانه این ستاد تداوم دارد، تاکید کرد: پیگیری نکوداشت مفاخر شهرستان و معرفی کتاب، تقویت امید به آینده، بهداشت و سلامت، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، کاهش قانون گریزی و احترام به قانون در زمره دیگر برنامه‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شاهرود بوده است.