زاهدان- مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: محصول پسته ۵٠ درصد باغات استان برداشت شد و این برداشت تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار داشت: افزون بر ١٣هزار و ١٩٠ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد و از اواخر مرداد سال جاری کار برداشت پسته از سطح ٩ هزار و ٢٣٨ هکتار باغات بارور این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان هستند که در شهرستان‌های زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه و نیمروز کشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری بیش‌از ١٢ هزار تن پسته برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود، بیان کرد: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

وی تصریح کرد: با توجه به قیمت خوب پسته اصلاح، احیا و ساخت باغات جدید این محصول در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد به طوری که از سال گذشته تاکنون افزون بر یکهزار هکتار به سطح باغات پسته استان افزوده شده است.