ارومیه - رئیس بهداری نیروی انتظامی کشور گفت: ۳۰ پست امداد مرزی در ۱۶ استان کشور در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات درمانی و سلامت مرزبانان و مرزنشینان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا حسینی بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید یک روزه از مناطق مرزی آذربایجان غربی، افزود: ۳۰ پست امداد مرزی در ۱۶ استان کشور در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات درمانی و سلامت مرزبانان و مرزنشینان احداث می‌شود.

وی با اشاره به هدف بازدید یک روزه خود از نقاط مرزی آذربایجان غربی گفت: این بازدید در راستای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی و سطح کیفیت سلامت برای مرزداران و مرزبانان همراه با کلنگ زنی پست‌های امدادی مرزی انجام گرفته است.

حسینی به احداث پست‌های امدادی مرزی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: در ۱۶ استان کشور مرزبانی وجود دارد که در تمامی استان‌های دارای مرزبانی پست‌های امدادی مرزی احداث خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۳۰ پست امدادی مصوب شده که در فاز نخست ۱۲ پست امدادی در ۵ استان کلنگ زنی شده که در آذربایجان غربی ۲ پست یکی در سردشت و دیگری در ارومیه و در استان کردستان ۲ پست، در خراسان رضوی ۳ پست، در خراسان جنوبی ۲ پست و ۳ پست در سیستان و بلوچستان احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه مابقی پست‌ها در فاز دوم در استان‌های دیگر احداث خواهند شد، اظهار کرد: این پست‌ها با هدف بالا بردن سطح کیفیت سلامت و خدمات بهداشتی و درمانی احداث خواهند شد.

رئیس بهداری نیروی انتظامی کشور و هیئت همراه کلنگ پست امدادی در روستای مرزی دوله از توابع بخش مرکزی واقع در ۳۰ کیلومتری سردشت را به زمین زدند.

وی همچنین از ساختمان جدید گروهان روستای مرزی اسلام آباد از توابع بخش مرکزی واقع در ۳۵ کیلومتری سردشت نیز بازدید کرد.