کردکوی- مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده جهان نما کنترل شده بود اما وزش باد در دو نقطه آتش را گسترده تر کرد.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: آتش سوزی ساعت دو بعدازظهر پنجشنبه در منطقه مغزی جهان نما آغاز شده و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و نیروهای مردمی که در منطقه حاضر بودند، عملیات اطفا را آغاز کردند.

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: با توجه به وزش باد، آتش در منطقه گسترده شد و نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی و بسیجی به منطقه اعزام شدند و تزریق نیرو تا صبح امروز همچنان ادامه داشت.

وی بیان کرد: ساعت یک بامداد آتش کنترل شد اما وزش باد در دو نقطه آتش را گسترده‌تر کرد.

کنعانی بیان کرد: هم اکنون در دو نقطه آتش گسترده شده و خط آتش نداریم.

وی ادامه داد: صبح امروز ۱۰۰ نیرو متشکل از نیروی‌های سپاه و یگان حفاظت انتظامی به محل وارد شده و تقسیم بندی صورت گرفت و به ۲ کانون آتش اعزام شدند.

مدیرکل محیط زیست گلستان با بیان اینکه هم اکنون آتش فعال در منطقه نداریم، گفت: یک فروند بالگرد در فرودگاه در حال سوخت گیری است تا عملیات آب پاشی و هلی برن نیروها را انجام دهد.

کنعانی اضافه کرد: با توجه به اینکه وزش باد از بعدازظهر امروز (جمعه) پیش بینی شده تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع باد آتش را اطفا کنیم.

وی علت حریق را عوامل انسانی و خشکی پوشش گیاهی منطقه اعلام کرد و افزود: منطقه صعب العبور بوده و شیب زیادی دارد و نمی‌توان از ماشین آلات استفاده کرد و باید با تجهیزاتی مانند بیل، کوله پشتی حمل آب و فلکسی بک آن را اطفا کرد.

مدیرکل محیط زیست گلستان توضیح داد: آتش سوزی در جهان نما از نوع تاجی بوده و تاج درختان را درگیر کرده و این هم امر عملیات اطفا را سخت می‌کند.

کنعانی با بیان اینکه مساحت درگیر در آتش بعد از ارزیابی اعلام شود، گفت: مساحت درگیر در آتش گسترده است.