زاهدان- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اعتماد خدشه دار شده مردم باید بازسازی شود، گفت: راه اعتمادسازی خدمت صادقانه به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در برنامه دیدار نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علما استان سیستان و بلوچستان که در تالار «فردوسی» دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در این سفر به دلیل شرایط حاکم نتوانستیم با مردم سیستان و بلوچستان دیدار مردمی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه هیرمند حق مسلم مردم سیستان و بلوچستان است، افزود: قطعاً این موضوع با دیپلماسی وزارت امور خارجه و استانداری سیستان و بلوچستان به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: قدردان مردم سیستان و بلوچستان به خاطر مرزبانی خوبشان از نظام جمهوری اسلامی هستیم، حقیقتاً نیروهای مسلح و مردم در کنار هم برای حفظ امنیت مرزها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای قانون، داد و ستد مرزی برای مرزنشینان انجام می‌شود، گفت: برای داد و ستد مرزنشینان، بازارچه‌های مرزی را فعال خواهیم کرد تا مردم بومی به اشتغال برسند و روزی حلال کسب کنند.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خدادادی فراوانی دارد

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم از محرومیت‌ها فقر و بیکاری گله‌مند هستند،: افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خدادادی فراوانی دارد از جمله سواحل مکران که باید اقتصاد دریایی در آن منطقه فعال شود که می‌تواند هم راهی برای اشتغال باشد و هم موجب رونق اقتصاد گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به سواحل مکران، گفت: در سواحل مکران باید خدمات زیاد و ویژه ای مدنظر باشد که در این راستا، در اولین گام به زودی سازمان عمران مکران فعال می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسأله کپرنشینی در سیستان و بلوچستان باید با یک اقدام سریع در بسیج سازندگی تا پایان سال جاری سامان یابد، بیان کرد: برای مسکن مردم در سیستان و بلوچستان هم به زودی تصمیم گیری می‌شود تا شاهد تحول باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد خدشه دار شده مردم باید بازسازی شود، گفت: راه اعتمادسازی خدمت صادقانه به مردم است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان بارها نشان دادند که برای رفع کمبودها و کاستی‌ها آماده همیاری هستند و تلاش آنان در این راه با همه مشکلات جامعه و تهدیدها و تحریم‌ها مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حضور ایران اسلامی در منطقه همواره امنیت ساز بوده است

وی تاکید کرد: گروه‌های معاند در تلاش هستند تا امنیت را خدشه دار کنند اما ایستادگی مردم پای نظام جمهوری اسلامی همیشه ثابت کرده است، مردم آماده خطر کردن برای حفظ امنیت برای ایران اسلامی هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما هیچ زمان اجازه ندادیم که کشور ما جایی برای ناامنی برای کشورهای منطقه شود، ایران اسلامی برای امنیت تلاش کرده و حضورش در منطقه هم امنیت ساز بوده است.

وی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه و نقش آن در ناامنی و قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌های گفت: نقش آمریکا در منطقه امنیت ساز نیست آن را بعد از دو دهه حضور در افغانستان شاهد هستیم که کشور افغانستان را ویران کردند.