یک هیأت متشکل از اعضای کابینه دولت پیشبرد امور لبنان فردا شنبه ضمن سفر به سوریه با «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، یک هیأت متشکل از اعضای کابینه لبنان فردا شنبه به «دمشق» پایتخت سوریه سفر می‌کند. اعضای هیأت مذکور در جریان این سفر با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، هیأت لبنانی به ریاست معاون «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به سوریه سفر خواهد کرد. وزرای دفاع، خارجه، اقتصاد و انرژی از جمله دیگر شخصیت‌هایی هستند که معاون دیاب را در سفر به سوریه همراهی می‌کنند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که «عباس ابراهیم» مدیرکل دستگاه امنیت لبنان نیز در سفر مذکور حضور خواهد داشت. این درحالی است که روز گذشته روزنامه الأخبار اعلام کرد: کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان وارد آب‌های سوریه شده است. این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه می‌کند و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل خواهد شد.

الاخبار اعلام کرده است: حزب الله لبنان بخشی از بار این کشتی را به بیمارستان‌های دولتی هدیه خواهد داد و سپس یک شرکت خصوصی ساز و کار فروش این سوخت به سازمان‌های خصوصی و ژنراتورهای برق را بر عهده خواهد گرفت.