دماوند- رئیس اداره محیط زیست دماوند از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و گفت: طی این عملیات یک قبضه اسلحه شکاری و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فریدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز در شهرستان دماوند، ارتفاعات پلنگ دره-بوآدره در نیمه شب گذشته شناسایی و دستگیر کردند.

وی از کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی خبر داد و گفت: بر اساس قانون «شکار و صید» افراد خاطی به مرجع قضائی معرفی شده اند، علیرغم جرم محرز و تخلفات صورت گرفته و در راستای اجرای قانون «شکار و صید» که منجر به مصوبه ۴۴٢ شورای عالی حفاظت محیط زیست شده است، میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان به پیگیری‌های مستمر این اداره در مراجع قضائی اشاره کرد و عنوان داشت: این اداره در راستای رسالت سازمانی خود، طی گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، ادامه خواهد داد.

فریدی با قدردانی از دستگاه قضائی و قاضی این پرونده، گفت: صدور رای‌های این چنینی خود یک عامل بازدارنده جهت جلوگیری از شکار غیر مجاز و همچنین ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی متخلفان خواهد بود. در پایان از کلیه دوست داران محیط زیست تقاضا نمود هرگونه تخلف زیست محیطی را به این اداره اطلاع دهند.