بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال بارش باران در استان خبر داد و گفت: پوشش ابر در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعات به سرعت وزش بادهای شمال غربی در شمال خلیج فارس افزوده می‌شود و ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابر در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط عمدتاً ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و فردا طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری به طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.