همایش جهانی سه ساله‌های حسینی یکشنبه ۲۱ شهریورماه همزمان با ۵ صفر سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مداحی عصر امروز در نشست خبری همایش جهانی سه ساله‌های حسینی اظهار داشت: همایش جهانی ساله‌های حسینی از سوی هیأت رزمندگان اسلام به همت واحد پیروان عترت خواهران از سال ۸۰ آغاز شده و تا به امروز حدود ۲۰ سال است که این مراسم برگزار می‌شود.

مدیر ستاد مرکری هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه همایش سه ساله‌های حسینی ابتدا در مهدیه برگزار شد، ادامه داد: بعد از برگزاری این مراسم بود که سایر شهرها و استان‌ها نیز از آن الگوبرداری کردند و هر ساله به برگزاری آن همت گماشتند.

وی به بیش از دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه این محدودیت‌ها باشد در سال ۹۸ علاوه بر ۳۰۰ شعبه هیأت رزمندگان اسلام شاهد برگزاری ۴۰۰ همایش مجزا در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و.. بودیم که در جمع به ۷۰۰ نقطه می‌رسید. در تهران نیز این مراسم با جمعیتی قریب ۲۰ هزار نفر که ۱۰ هزار نفر آن کودکان بودند با برنامه‌های متنوع کودکانه برگزار شد.

مداحی با اشاره به ایام شیوع کرونا، بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا به سبب محدودیت‌هایی که ایجاد شد این مراسم همانند سالهای گذشته برگزار نشد و همان ۳۰۰ شعبه هیأت رزمندگان اسلام توانستند همایش سه ساله‌های حسینی را با جمعیت محدود و به صورت مجازی برگزار کنند.

مدیر ستاد مرکری هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه در این همایش دختران بین ۳ تا ۵ ساله می‌توانند شرکت کنند، گفت: همایش جهانی سه ساله‌های حسینی یکشنبه ۲۱ شهریورماه همزمان با ۵ صفر سالروز شهادت حضرت رقیه (س) در حرم مطهر امام راحل برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با حضور ۱۰۰۰ نفر که ۵۰۰ نفر از آن دختران هستند برگزار خواهد شد و شبکه پویا به صورت زنده این مراسم را پوشش خبری خواهد داد. یادآور می‌شود این مراسم همزمان در سه کشور عراق، سوریه و لبنان نیز برگزار می‌شود.

مداحی ادامه داد: در مراسمی که هفته آینده در حرم امام خمینی برگزار می‌شود برنامه‌های این مراسم از جمله قرائت قرآن کریم، اجرای سرود، مرثیه سرایی و … توسط کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد. امسال در نظر داریم به دلیل یکنواختی همایش شرکت کنندگان یک پوشش هماهنگ داشته باشند و در این امر هیأت‌ها بسیار نقش داشتند.