بوشهر- امام جمعه دیر بر لزوم برخورد با عوامل حرمت‌شکنی در فضای مجازی در شهرستان دیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی عصر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت، اظهار داشت: همکاری‌ها و کمک‌های مومنانه خیرین و دستگاه‌ها به بهداشت و درمان جهت مقابله با کرونا به تداوم داشته باشد.

امام جمعه دیر افزود: بهترین تشکر از مدافعان سلامت حفظ سلامتی خود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در واکسینه کردن مردم تحول ایجاد شود، عنوان کرد: ستاد نمازجمعه دیر در صورت نیاز آماده در اختیار گذاشتن مصلی برای واکسیناسیون مردم است.

حسینی گفت: مردم باید بدانند وقتی واجبی مثل نمازجمعه که در آن شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود بخاطر سلامتی مردم تعطیل شده است، بنابراین در شرایط فعلی رفتن در تشییع جنازه‌ها نه تنها ثواب ندارد بلکه گناه است.

وی با اشاره به روز تعاون، بیان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند مشکلات مردم را کم کرده و به شهرستان‌ها رونق ببخشد فعال کردن تعاونی‌ها است.

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه دولت اعتماد مردم است که باید آن را بازسازی کرد. راه اعتمادسازی در کنار مردم بودن و مردمی ماندن است.

حسینی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور، افزود: کار خیر را باید قدر دانست و امیدواریم وعده‌هایی که در این سفرها داده می‌شود پیگیری و عمل شود. دولت باید منسجم باشد و در آن جوانگرایی صورت گیرد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما ریشه در فرهنگ دارد، ابراز کرد: متأسفانه شاهد حرمت شکنی ها در فضای مجازی و انتشار فایل‌ها و بعد موضع گیری ها و بازی کردن با آبروی دیگران هستیم.

وی افشا کردن گناه و زشتی‌ها در جامعه را خطرناک دانست و اضافه کرد: علنی کردن گناه باعث شکستن قبح گناه و لطمه دیدن جامعه می‌شود و هیچکس از اینکه به آبروی او لطمه وارد نشود مصونیت ندارد.

حسینی تاکید کرد: ما از دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌کنیم این قضایا را به جد پیگیری کنند و با کسانی که عامل ضبط و پخش این برنامه‌ها هستند برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد.

وی عنوان کرد: در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی بر مسائل فرهنگی متمرکز می‌شویم و آنها را آسیب شناسی می‌کنیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه به هفته دفاع مقدس باید با دید گنجینه تمام نشدنی نگاه کنیم، گفت: درس‌های دفاع مقدس مانند ظلم ستیزی و شهادت طلبی و روحیه جهادی و تجلیل از شهدا استخراج شود.

وی افزود: عوامل پیروزی در دفاع مقدس مانند ایثار و تبعیت از ولایت باید زنده شود. از بستر فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود.