نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد اروپا ۲۱ سال از اهدافی که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو کره زمین در نظر گرفته، عقب است و اقدامات انجام شده در این زمینه کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بررسی‌هایی که توسط مؤسسه اینل در ایتالیا انجام شده، نشان می‌دهد اروپا پیشرفت قابل توجهی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نداشته و اگر سرعت پیشرفت فعلی را ادامه دهد عقب ماندگی آن باز هم ادامه می‌یابد.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ روند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۵۵ درصد کاهش دهد، اما اینل بر این باور است که دستیابی به این هدف با روند فعلی تا سال ۲۰۵۱ محقق نمی‌شود.

این اتحادیه همچنین از تبدیل ۴۰ درصد از منابع انرژی مصرفی خود به منابع انرژی تجدید پذیر تا سال ۲۰۳۰ خبر داده، اما با روند فعلی این هدف نیز تا سال ۲۰۴۳ محقق نمی‌شود.

بر اساس برآوردهای انجام شده، اتحادیه اروپا برای تحقق اهداف خود در زمینه کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ نیازمند سرمایه گذاری ۳.۶ تریلیون دلاری است. همچنین دولت‌ها باید در این حوزه سختگیری و دلسوزی بیشتری داشته باشند. افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تدوین یک استراتژی منطقه‌ای برای مقابله با این مشکل نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.