شیراز- اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از سرپرست شهرداری شیراز خواستار تعامل بیشتر در مدیریت شهری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در حالی برگزار شد که افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: از جمله مطالباتی که از سرپرست شهرداری شیراز و شهردار آینده وجود دارد آن است که تعاملات خود را در مدیریت شهری با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افزایش دهد.

وی اضافه کرد: نباید تصمیم گیری ها در سطح شهر شیراز بدون برنامه‌ریزی باشد با توجه به اینکه هزینه فرصت برخی از تصمیم گیری ها بسیار زیاد است از این رو نباید تصمیم گیری هایی که در سطح شهر شیراز صورت می‌گیرد بدون برنامه ریزی باشد.

عدم بهره برداری از سد تنگ سرخ

محمد فرخ زاده عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: هنوز سد تنگه سرخ یکی از مصوبات است که قرار بود در سطح شهر شیراز اجرایی شود به پایان نرسیده و برخی با تخریب‌هایی که در این سد ایجاد کرده‌اند موجب شده‌اند تا هزینه نگهداری و اجرای این پروژه برای شهرداری شیراز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: استخراج بی رویه و تخریب زیست محیطی منطقه موجب شده تا سالانه ۵٠ میلیارد ریال هزینه برای شهرداری در راستای حفظ و نگهداری سد تنگ سرخ صورت بگیرد این در حالی است که اجرایی شدن این پروژه موجب خواهد شد آب‌های سطحی و آب باران و همچنین رواناب هایی که در سطح شهر شیراز وجود دارد ساماندهی شده و منبع خوبی برای حفظ و احیای سفره‌های زیرزمینی گردد

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: یکی از مصوبات ای که قرار بود در سطح شهر شیراز ایراد شود ساخت شهری ایمن با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ایمنی بود که هنوز این مصوبه مغفول مانده است.

تعیین تکلیف مدیریت شهری

غلام علی ترابی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: بسیاری از شهرداران کشور توسط وزیر کشور معرفی و منتسب شدند از این رو با توجه به اینکه کلانشهر شیراز نیز از جمله شهرهای مهم در کشور است انتظار می‌رود وزیر کشور نسبت به صدور حکم شهردار شیراز اقدام کند.

ترابی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نسبت به معرفی شخصی به عنوان شهردار شیراز پس از سیر فرآیندهای قانونی اقدام کردند از این رو انتظار می‌رود که وزیر کشور نسبت به تعیین تکلیف شهردار کلانشهر شیراز اقدام کند.

وی افزود: چند روز گذشته شاهد تغییر کاربری برخی از باغات قصرالدشت بودیم از این رو انتظار می‌رود مدیریت کلان شهر شیراز با تغییر کاربری باغات گروه یک و باغات قصرالدشت مخالفت و ممانعت کرده تا فضای زیست‌محیطی شهر شیراز آلوده نشود.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز برخی از افراد نسبت به تغییر کاربری باغات قصردشت اقدام کرده و در حال ساخت و ساز در این باغات هستند

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پانزدهمین جلسه شورای شهر نسبت به بررسی اساسنامه شهرداری اقدام کردند اعضای شورا در دستور کاری دیگری نسبت به پرداخت مساعدت ۵۰ میلیارد ریالی به باغ موزه دفاع مقدس نیز اقدام کردند