زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دوره های آموزشی برای توسعه و بروزرسانی حوزه صنعت چاپ در استان زنجان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدربیع احمدخانی در دیدار با شماری از فعالان صنعت چاپ استان افزود: چاپ از صنایع مهمی است که در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگ نقش مکمل دارد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ با فرهنگ جاری جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چاپ به عنوان صنعتی که در فضای صنایع و فراصنایع و حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی داشته و دارد، امروز تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.

احمدخانی با بیان اینکه صنعت چاپ در فضای جهانی و بین‌المللی به عنوان یک حوزه مولد اقتصاد ارزش افزوده بالا مطرح است، عنوان کرد: صنعت چاپ در کشور ما نیز به عنوان حوزه‌ای که دارای فضای اشتغال قابل توجه است اهمیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت، یک عامل تأثیرگذار در حوزه اقتصاد و هم به دلیل مناسباتی که با عرصه فرهنگ داشته و دارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و روز ملی صنعت چاپ فرصتی است هم برای اینکه اهالی چاپ گرد هم بیایند و عملاً فرصت‌ها، تهدیدها و آسیب‌های موجود را رصد کنند.

احمدخانی با اشاره به فعالیت مطلوب فعالان صنعت چاپ استان گفت: باید تلاش شود با همکاری اتحادیه، دوره‌های آموزشی مربوط برگزار شود تا بتوانیم در این زمینه به روز باشیم تا فعالانه به رقابت بپردازیم.

وی گفت: بنا بود برنامه مفصلی در ارتباط با روز صنعت چاپ در استان برگزار شود که به علت شرایط کرونایی این امر میسر نشد.