یزد- کانون بسیج رسانه شهرستان یزد امروز با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولان در ساختمان بسیج هنرمندان استان یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج یزد، ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح کانون بسیج رسانه یزد اظهار داشت: در شرایطی که دشمن از تمام توان خود برای هجمه فرهنگی و منزوی کردن ایران بهره گرفته است، با چهار راهبرد در تلاش برای مقابله رسانه ای با دشمنان هستیم.

سرهنگ عباس جوکار عنوان کرد: انسجام بخشی رسانه های جبهه انقلاب و ایجاد جبهه واحد رسانه ای، امیدآفرینی و ایجاد روحیه خودباوری در سطح جامعه، جریان سازی و ترویج روحیه انقلابی در جامعه و زمینه سازی برای حاکمیت تمدن نوین اسلامی، چهار راهبرد اساسی در این حوزه است.

وی بیان کرد: امیدواریم با عضویت خبرنگاران و اصحاب رسانه در بسیج رسانه شهرستان یزد، جبهه ای از نیروهای انقلابی در حوزه رسانه ایجاد شود و از ظرفیت آنها به نفع جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

جوکار ادامه داد: در کنار راهبردهای بسیج، سایر اهداف و رسالتهای رسانه ها از جمله اطلاع رسانی شفاف، به موقع و صحیح رسانه های جبهه انقلاب با همراهی و هم افزایی دستگاه های حاکمیتی نیز باید به نحو مطلوبی انجام شود.

مقوله فرهنگ به پشتیبانی رسانه ای نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه رسانه از نظر کمّی در جایگاه مناسبی قرار دارد، اظهار داشت: کیفیت بخشی به محتوای رسانه ها نیز باید مدنظر باشد که امیدواریم این مهم در سایه شکل گیری تشکل های متنوع و مختلف محقق شود.

مجید جوادیان زاده با تاکید بر اینکه فضای رسانه، فضایی کاملاً پیچیده و متنوع شده است، افزود: در چنین فضایی آموزش‌ها باید مدام و مستمر باشد و این مهم از رسالت‌هایی است که تشکل‌هایی نظیر بسیج رسانه باید دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ، اهداف و برنامه ها در حد شعار باقی مانده است، عنوان کرد: فرهنگ بومی و ملی ما نیازمند یک پشتیبانی رسانه ای است.

جوادیان زاده با بیان اینکه استان یزد خبرنگاران خوب و حرفه ای بسیاری دارد، افزود: باید از ظرفیت این خبرنگاران به عنوان نخبگان فرهنگی استفاده شود.

به گزارش مهر، در این مراسم امیرعباس حیران به عنوان رئیس بسیج رسانه شهرستان یزد معرفی شد.