سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی با اشاره به تلاش‌های جدی برای مداخله در انتخابات روسیه اعلام کرد که سیستمی وجود دارد که این تلاش‌ها را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: در مورد تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات روسیه تردیدی وجود ندارد، اما یک سیستم وجود دارد که مانع از این تلاش‌ها می‌شود.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: برای ما تردیدی وجود ندارد که آنها برای مداخله در انتخابات تلاش خواهند کرد. خدا را شکر، سیستم خیلی خوب تنظیم شده و از این خطرها جلوگیری می‌کند.

پسکوف در ادامه افزود که در واقع خطرات وجود دارند و ما باید به روشنی نسبت به آن آگاه باشیم.

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در مورد پوشش خبری انتخابات روسیه هیچ‌گونه محدودیتی بر فعالیت رسانه‌های خارجی اعمال نخواهد شد و تأکید کرد که برای همگان قوانین یکسانی اجرا می شود.

شایان ذکر است که انتخابات دومای روسیه قرار است روز هفدهم تا نوزدهم سپتامبر سال جاری برگزار شود.

پیش از این نیز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفته بود که غرب در حال تلاش برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات پیش روی روسیه- که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود- است.

لاوروف تأکید کرد: ما همواره بر اساس منافع بنیادین مردم خودمان عمل می‌کنیم. در خصوص انتخابات پیش روی مجلس «دوما» هم وضع به همین شکل خواهد بود. شرکای غربی ما به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ما هستند. آنها به دنبال ایجاد شبهه‌هایی هستند تا از این طریق به نتایج مطلوب خود (در انتخابات) دست یابند. ما همه اینها را در جریان کمپین‌های انتخاباتی دیدیم. اما اکنون همه چیز احتمالاً واضح‌تر است.