ساری- معاون اجرایی سپاه کربلا با اشاره به راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی سربازان سپاه گفت:سه هزار سرباز وظیفه دوره های مهارت آموزی اشتغال را طی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی مهاجر پیش ازظهر شنبه در نشست هم‌افزایی و تخصصی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان سپاه کربلا افزود: سربازان که از قشر جوانان جامعه ما هستند و به عنوان امانت مدتی نزد ما می‌مانند باید با تدابیر لازم مهارت‌آموزی‌ها را جزو تکلیف نیروهای مسلح محسوب می‌شود با کسب تجربه این فرصت مناسب را یاد بگیرند.

وی اظهار داشت: در حوزه مهارت‌آموزی با هفت مجموعه که شامل شش اداره کل و یک کارگروه پیگیری می‌شود زیرا باور ما بر این است تا کار به‌صورت عملی و میدانی انجام شود.

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز کلاس‌های مهارت‌آموزی با برنامه‌ریزی درست و بدون دغدغه برای سربازان اجرا خواهد شد و در این دوره‌ها سربازان با ظرفیت‌های موجود در استان مازندران آشنا و از نگاه به کار که از دغدغه‌های کشور ما است؛ باخبر شده و پیرامون رو می‌شناسند تا در آینده در عرصه‌های کاری از تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود مازندران برای اشتغال بهره ببرند.

سرهنگ مهاجر گفت: در دوره‌های مهارت‌آموزی کارآفرینان امین مازندران با صداقت شیوه کار خود را معرفی و مهارت‌آموز را کار خود آشنا می‌کنند و در حال حاضر سه هزار همکار وظیفه ما دوره مهارت‌آموزی را طی کردند.

معاون اجرایی سپاه کربلا تصریح کرد: براساس آمار موجود کارگروه اشتغال امسال این مورد در دستور کار قرار گرفته و تکلیف آن شد تا سربازانی که فارغ از سربازی می‌شوند منتج به گرفتن تسهیلات و خدماتی برای ایجاد شغل پایدار شود و در این بخش ۲۸۲ نفر از ۲۰ شهرستان استان مازندران در ۴۰ رشته مهارتی آموزش می‌بینند و برای دریافت تسهیلات اقدام می‌شود.