قزوین - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: خوشبختانه بیش از ۹۹ درصد مردم استان باسواد هستند اما مسئلهٔ اصلی که در این میان مطرح می‌شود بحث تحکیم سوادآموزی است.

به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی اصغری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قزوین که بعدازظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: بازگشایی شکوهمند، حفظ سلامت فرزندان سرزمین، جلوگیری از افت تحصیلی و رسیدن به کیفیت آموزشی مطلوب به‌عنوان اهداف اصلی ما مطرح شده و ما در تلاشیم تا به اهداف خود جامعه عمل بپوشانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اذعان کرد: با توجه به شرایط خاص بازگشایی مدارس جلسات متعددی در این حوزه تشکیل شد تا ما بتوانیم عدالت تحصیلی را برای تمام دانش‌آموزان فراهم کرده و از افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز جلوگیری کنیم.

این مسئول ابراز کرد: اهداف متعددی در دستگاه تعلیم و تربیت تعریف شده است و طبق شرایط موجود ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام اهداف خود را تمام و کمال انجام داده‌ایم و تمام ساحت‌ها موفق شده است.

وی گفت: ما در نظام آموزش‌وپرورش اهداف و چشم‌اندازهای بلندی داریم که هنوز نتوانستیم به تمام آن‌ها دست پیدا کنیم اگرچه در این میان اقدامات خوبی نیز صورت گرفته و رتبه استان در سطح کشور ۱۱ رتبه رشد داشته است.

اصغری تصریح کرد: یکی از دلایلی که سبب شد ما در طی شیوع ویروس کرونا با مشکلات متعددی مواجه شویم عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس بود که تبعاتی را نیز به همراه داشت.

وی ضمن اشاره به موضوع نهضت سوادآموزی عنوان کرد: خوشبختانه حدود ۹۹/۰۷ درصد مردم استان باسواد هستند اما مسئلهٔ اصلی که در این میان مطرح می‌شود بحث تحکیم سوادآموزی است.