حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) گفت: بالغ بر ۶۰ کلاس آموزشی برنامه‌ریزی شد که توسط مؤسسات مجری در کشور و استان‌ها برگزار می‌شود.

حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پایان ثبت نام و آغاز این دوره گفت: ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت با حضور نوجوانان از ۲۸ استان کشور به پایان رسید و هم اکنون از دهم شهریور ماه الی دهم مهرماه پیش نیاز این طرح در حال اجرا است.

وی گفت: بالغ بر ۶۰ کلاس آموزشی برنامه‌ریزی شد که توسط مؤسسات مجری در کشور و استان‌ها برگزار می‌شود.

مقدم کیا با اشاره به برنامه ریزی ۱۲ جلسه دوره پیش نیاز ادامه داد: اولین جلسه برنامه توجیهی با خانواده‌ها بر مبنای کتاب راهنمای خانواده طرح که بر ۶ فصل برنامه‌ریزی و چاپ شده است توسط دبیر طرح اجرا می‌شود. دو جلسه آموزشی بر مبنای کتاب پیش نیاز طرح برای یادگیری اصول صحیح تقلیدی خوانی که یک جلسه تئوری و توضیحات پنج محور اصلی اصول تقلیدی خوانی و یک جلسه عملی با حضور قرآن آموزان و نحوه صحیح اجرای این اصول توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

دبیر طرح ملی تلاوت افزود: پس از این جلسات قرآن آموزان با یادگیری نحوه انتخاب استاد الگو و نحوه تقلید خوانی یکی از اساتید را برای تقلید انتخاب و بخش اول را تمرین و انتخاب استاد انجام و به یاد ارسال می‌شود. بر مبنای انتخاب الگوی تلاوت، قرآن آموزان دختران ۲ الگو استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و پسران ۴ الگو غیر از این ۲ استاد و منشاوی و شحات را انتخاب خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کلاس‌ها بر این مبنا ایجاد و توسط مؤسسات مجری و اساتید استان‌ها ۶ جلسه کلاس تمرین و اجرای تلاوت‌های در بستر مجازی وبینار و طبق کتاب پیش نیاز طرح بر سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت برگزار می‌شود. پس از آن یک جلسه محفل برای قرآن آموزان برنامه‌ریزی شده است که باید تمام تلاوت تقلیدی را بخوانند و اساتید ایرادات نهایی و تکمیلی را عنوان و قرآن آموزان آماده تلاوت نهایی شود. در جلسه آخر همه قرآن آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی تلاوت خود را انجام و ضبط کرده و برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) نفرات برگزیده برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت منتخب و اعلام می‌شوند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در پایان گفت: طبق برنامه اعلامی دوره دوساله اول طرح در اواسط مهرماه آغاز شده و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ دوره یک ساله اول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در این مدت هر نخبه قرآنی ۳ ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذرانند.