بیرجند- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار خانوار روستایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون از اینترنت همراه برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از راه اندازی ۴۰ سایت توسعه شبکه ملی از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: این سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقاء ۱۶ سایت همراه موجود، راه اندازی بوده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، ۷۵ روستای خراسان جنوبی با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی بر این شبکه و اینترنت همراه بهره مند شده‌اند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: این سایت‌ها به همت اپراتورهای ارتباطی و با اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

بهی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت توسعه تلفن همراه در سطح روستاها، گفت: از ابتدای سال جاری با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند شده‌اند.

وی از راه اندازی ۱۰ سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی طی یک ماه آینده خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های پیش رو، تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.