شهرکرد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات پژوهشی استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهریارپور ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان دستورالعمل اجرایی بند (ه) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به نحوه اجرای طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام اعتبارات هزینه‌ای استانی را تشریح کرد.

شهریارپور گفت: طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰، فرایند مندرج در دستورالعمل مذکور را برای عملیاتی و اجرایی شدن طی می‌کنند.

وی افزود: در اولین مرحله، پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام اعتبارات هزینه‌ای استانی دریافت و با توجه به پیشنهادات، اولویت‌های پژوهشی توسط این سازمان تدوین و اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ پس از بررسی پیشنهادها و بر اساس اسناد بالادستی، اسناد توسعه استان، سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی مصوب شورای عالی عتف ۳۵ عنوان اولویت برای بررسی و تصویب ارائه‌شده است.

وی در ادامه گفت: پس از اعمال نظرات اعضای کارگروه و تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اولویت‌های مصوب در شورا به دستگاه‌های مشمول ابلاغ و بر اساس آن عناوین طرح‌های پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌شود.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مبلغ اعتبارت پژوهشی استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد ریال است.

شهریارپور ضمن ارائه گزارشی از بانک اطلاعات پژوهشی استان که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با مصوبه کارگروه عملیاتی شده، ادامه داد: تاکنون ۴۸۰ طرح پژوهشی که در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تاکنون در استان توسط مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی استانی اجراشده در این بانک ثبت و مقرر شد سایر طرح‌های خاتمه یافته نیز در سایت مذکور به آدرس http://chb.mpedu.ir ثبت شوند.

وی تصریح کرد: ارتقای هم‌افزایی، سهولت در دسترسی به اطلاعات و نتایج طرح‌های پژوهشی و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اجرای طرح‌های تکراری بخشی از اهداف راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، در این جلسه دستور کار عملیاتی کارگروه در قالب ۴۴ برنامه برای ۲۰ مأموریت مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد گروه‌های کاری نسبت به اجرایی کردن برنامه‌ها و ارائه گزارش آن به کارگروه اقدامات لازم را انجام دهند.