شیراز- در حالیکه مسئولان وعده داده اند که مشکل آب شرب سیاه رنگ روستاییان کشکو رابه زودی حل می کنند اما ماموران برای قرائت کنتورآب به خانه های روستا رفتند که این موضوع باعث گلایه اهالی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبرگزاری مهر با انتشار فیلمی برای اولین بار از وضعیت نامناسب آب در این منطقه خبر داد و مسئولین امر نیز پس از رسانه‌ای شدن این موضوع اعلام کردند که به زودی مشکل برطرف خواهد شد.

روستای کشکو از توابع بخش اشکنان و در ۴۵ کیلومتری شهرستان لامرد است. با توجه به ویژگی‌هایی که این منطقه دارد لزوم تأمین آب بیش از پیش حائز اهمیت است زیرا با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی این منطقه لازم است مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند دارای آب شرب مناسب باشند.

به گفته برخی از اهالی روستای کشکو همچنان وضعیت آب در این منطقه ناخوشایند است و تغییری در وضعیت روی نداده این در حالی است که برخی از مأموران شرکت آب و فاضلاب در راستای کنتور خوانی به درب منازل مراجعه کردند و این رویداد به منزله آن است که مردم باید برای آب سیاهی که در لوله‌های آنان به جای آب بهداشتی و سالم جریان دارد هزینه پرداخت کنند.

اهالی روستا با تاکید بر اینکه وقتی این آب قابلیت مصرف ندارد و هنوز مسئولان امر مشکل را حل نکردند، چرا مأموران آب برای قرائت کنتور اقدام می‌کنند، از مسئولان خواستند زودتر این مشکل را به سرانجام برسانند تا مردم بتوانند در گرمای طاقت فرسای جنوب فارس از آب شرب بهداشتی بهره ببرند.

تأمین آب شیرین کن ٣٠ متر مکعبی ویژه روستای کشکو

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه چرا مأموران برای چنین آب بی کیفیتی که قابلیت مصرف ندارد به منازل روستاییان کشکو مراجعه می‌کنند، گفت: به هر حال مأموران وظیفه دارند که هر ماه کنتورها را قرائت کنند.

وی در خصوص زمان بندی رفع مشکل آب روستا و جزئیات برنامه‌های آن نیز گفت: یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۳۰ مترمکعب در شبانه روز نسبت به تأمین آب شرب اهالی روستای کشکو اقدام می‌کند.

علی بوستانی در خصوص مشکل سیاهی آب روستای کشکو اضافه کرد: چاهی که برای تأمین آب مورد نیاز روستای کشکو مورد استفاده قرار می‌گرفت در طول دو ماه اخیر به علت خشکسالی بی سابقه در شهرستان لامرد و افت شدید سطح آب در سفره‌های زیرزمینی و به واسطه کاهش میزان بارندگی و برخورد آب با برخی از لایه‌ها و سازه‌های نامناسب زمین دچار تغییر رنگ و تغییر کیفیت محسوس شده که پس از بررسی لازم، کارشناسان منابع آب در شرکت آبفای فارس لازمه رفع مشکل را بهسازی، لایروبی و کف شکنی چاه موردنظر تشخیص دادند.

به گفته این مقام مسئول میزان بارندگی در سال آبی جاری در شهرستان لامرد نسبت به مدت کوتاه مدت ۸۸ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد کاهش یافته است.

به زودی تجهیزات کارگاهی در منطقه مستقر می‌شود

بوستانی ادامه داد: در راستای برطرف کردن این مشکل، تأمین اعتبار لازم از محل استانی و توسعه روستایی صورت گرفته، مبادله موافقتنامه نیز انجام و پیمانکار مشخص شده و عقد قرارداد انجام شده است که به زودی تجهیزات کارگاهی در منطقه مستقر و نسبت به بهسازی و کف شکنی اقدام خواهند کرد.

او در خصوص تأمین آب این روستا نیز تاکید کرد: روستای کشکو از خط آبرسانی محرم نیز تأمین آب می‌شود ولی به واسطه کمبود آب تحویلی از استان بوشهر، اهالی روستای کشکو فقط ساعاتی از شبانه روز از این آب بهره‌مند می‌شود که کفاف مردم را نداده و بر همین اساس قسمتی از آب مورد نیاز اهالی از چاه مذکور که اکنون دچار مشکل شده تأمین می‌شده است.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ادامه داد: در عین حال یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۳۰ مترمکعب در شبانه روز آب شرب اهالی را تأمین می‌کند.

به گزارش مهر، انتظار می‌رود مدیران با منش جهادی زودتر مشکلات مردم این منطقه را حل کنند تا مردم در تمام ساعات شبانه روز آب کافی و البته بهداشتی برای مصرف داشته باشند.