شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری از تکمیل و اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف استان در حوضه کارون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشستی ۳۵ طرح اولویت‌دار پژوهشی این استان را از میان ۱۴۵ طرح پیشنهادی انتخاب، بررسی و برای اجرا در سال جاری تعیین کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این استان با بیان اینکه تعریف محورهای پژوهشی برای جهت‌دهی به طرح‌های پیشنهادی ضروری است، گفت: طرح‌هایی که برای اجرا گزینش و نهایی می‌شود باید به معنای واقعی پژوهشی، کاربردی و قابل‌سنجش باشند.

اقبال عباسی با بیان اینکه طرح‌های میدانی و اثرگذار در اولویت تصویب و اختصاص اعتبار قرار دارند، افزود: لازم است مطالعات پژوهشی به ارائه راهکارهای عملی منتهی شود تا بتوان با استفاده از این راهکارها، بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را رفع کرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را برای آینده در نظر گرفت.

وی ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم پژوهشی در چهارمحال و بختیاری نام برد و تصریح کرد: باوجود فراهم شدن امکانات زیرساختی در روستاها، همچنان در برخی مناطق، مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی در حال افزایش است که نبود شغل و بیکاری جوانان روستایی را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین علت این مهاجرت‌ها بیان کرد، ازاین‌رو اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی که زمینه را برای توسعه اشتغال در استان فراهم می‌کند باید در رأس قرار گیرد.

عباسی بر ادامه اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف استان در حوضه کارون و تکمیل آن تأکید کرد و یادآور شد: این طرح به‌عنوان یک سند علمی معتبر قابل استناد برای تعیین صحیح حقآبه‌های حوضه آبریز کارون خواهد بود.