شهرکرد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای رایگان این نهاد استفاده کرده‌اند.

سرهنگ علی اصغر مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همیشه باورهای عمیق یک مراجعه کننده نسبت به مشاوره راه درمان مشکلات را هموار می‌سازد.

وی با بیان اینکه مشکلات جزو جدایی ناپذیر زندگی بشر هستند، عنوان کرد: برخی معتقدند مشکلاتی که در زندگی برای آنها رخ می‌دهد را باید خود به تنهایی حل کنند در حالی که این دیدگاه نادرست است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دوره‌ای که فراوانی اندیشه و تنوع سلیقه وجود دارد دور از ذهن است که خود انسان بتواند به تنهایی از پس مشکلات بربیاید.

سرهنگ مهری با اشاره به اینکه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در حال تغییر و تحول است، تصریح کرد: انسان نمی‌تواند به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد و زندگی خود را ادامه دهد.

ارائه مشاوره به بیش از ۱۱ هزار نفر در سال گذشته

وی با اشاره ضرورت استفاده از مشاوره در حل مشکلات، گفت: راهنمایی و مشورت در طول زندگی افراد مطرح بوده است و با توسعه علوم انسانی و رشد علوم رفتاری در جامعه، به علوم روانشناسی و روانپزشکی توجه ویژه‌ای شده است تا جایی که امروزه راهنمایی و مشاوره به صورت حرفه‌ای برای کمک به افراد جامعه مطرح می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز «مشاوره آرامش» به صورت رایگان به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مورد مشاوره در این مرکز انجام شده است.

وی تصریح کرد: مشاوره فردی، خانوادگی، گروهی، زناشویی، تربیتی، حقوقی، تحصیلی و ازدواج از جمله خدمات مشاوره این مرکز است.

سرهنگ مهری به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند از طریق شماره گیری ۰۹۶۵۸۰ به صورت رایگان و تلفنی از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای این مرکز استفاده کرده‌اند، گفت: میزان مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره «آرامش» امسال هفت درصد افزایش داشته است.