اصفهان – رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است از ظرفیت جوانان متخصص در بدنه شهرداری اصفهان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در دهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی با اشاره به اهمیت نقش مدیریت شهری در زمینه ترویج شعر و ادب فارسی اظهار داشت: این مهم می‌تواند با استفاده از ظرفیت خواهرخوانده‌های اصفهان به خوبی محقق شود.

وی همچنین به صدور حکم شهردار اصفهان اشاره کرد و افزود: وزیر کشور پس از ۲۰ روز حکم شهردار اصفهان را تائید کرد و قاسم زاده از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نباید فرصت سوزی در شهرداری داشته باشیم، ادامه داد: چالش‌هایی که در اصفهان وجود دارد بی شمار است و تیم مدیریت شهری باید با اقدامی جهادی و شبانه روزی در راستای رفع این چالش‌ها بکوشد.

وی استفاده از ظرفیت مدیران جوان و متخصص در مدیریت شهری اصفهان برای اجرای فعالیت‌های جهاد گونه را امری ضروری دانست و اضافه کرد: ضروری است در کوتاه مدت این افراد شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند.

لزوم شفافیت در فرایندهای شهرداری اصفهان

نورصالحی با بیان اینکه شفافیت فرآیندها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آن تسهیل تسریع و انضباط در خدمت‌رسانی به شهروندان و نگاه ویژه به توزیع عادلانه خدمات امکانات و نگاه عدالت‌گستر به اقشار محروم و آسیب‌پذیر باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد، ادامه داد: نگاه مدیریت شهری در چهار سال پیش رو به توزیع عادلانه امکانات شهری است که امروزه به دلایل مختلف از جایگاه خود فاصله گرفته و ضرورت دارد تیم مدیریت شهری هرچه سریع‌تر به‌دنبال استفاده از بدنه نخبگان جامعه برای چاره‌اندیشی و حل معضلات باشند.

وی تصریح کرد: به طور قطع در انتصابات آینده باید نگاه فراگیر و به‌دور از حاشیه به‌منظور رفع مشکلات مردم مدنظر قرار گرفته شود و این موضوع زمینه تضارب آرا و استفاده از اندیشه‌های نو و نگاه‌های تازه را در مدیریت شهری فراهم خواهد کرد.

زمینه تسهیل عبور و مرور معلمان و دانش آموزان فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بدنه مدیریت شهری با نگاه متفاوت به بازگشایی مدارس و آغاز دوباره تحصیل علم و دانش توسط دانش‌آموزان براساس تصمیم ستاد ملی کرونا در زمینه فعالیت‌های ضروری اقدامات لازم را اجرایی کنند، گفت: همکاری ستاد مهر شهرداری اصفهان، آمادگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به‌منظور ترددهای احتمالی در صورت بازگشایی بخشی از مدارس که آموزش حضوری دارند و فضاسازی شهر با محوریت آغاز سال تحصیلی و کاهش اپیدمی کرونا به‌منظور تداوم رعایت‌های بهداشتی و موارد مدنظر و همچنین شورآفرین برای دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از عوامل مرتبط در شهرداری می‌خواهم در هفته پیش رو با برنامه‌ریزی دقیق و منظم زمینه تسهیل عبورومرور معلمان و اساتید دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کند و ناوگان حمل‌ونقل شهری نیز آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.