بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی استفاده صحیح از امکانات برای ارائه خدمات قضایی به جامعه را لازم دانست و گفت: دفاع از حقوق اساسی مردم جز با تلاش شبانه روزی دادستان‌ها محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری صبح یک شنبه در نشست دادستان‌های خراسان شمالی که در دادگستری استان برگزار شد، به نقش مهم و تأثیر گذار دادستان‌ها در متن مناسبات قضائی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید دادستان‌ها همواره با اقدام و عمل خود در راستای تأمین زمینه‌های برقراری امنیت و آرامش در جامعه و صیانت از حقوق عامه به طور جهادی به فعالیت می‌پردازند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: قطعاً اجرای هر یک از این مسئولیت‌ها و ایفای این وظایف کار آسانی نیست و طبعاً به مقتضای شرایط و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات می‌توان سنگین‌بودن حجم کارها را تا حدودی تشخیص داد.

وی یکی از لوازم و شرایط تحصیل موفقیت در ایفای نقش دادستانی را، استفاده صحیح و بهنگام از ظرفیت‌ها در راه ارائه خدمات قضائی به جامعه عنوان کرد و افزود: کیفیت ایفای نقش‌ها و کارکردها از سوی دادستان‌ها بسیار حائز اهمیت است و قطعاً تحصیل موفقیت در این مسیر وابسته به عواملی از جمله مدیریت صحیح منابع نیروی انسانی، به کار گیری صحیح تجهیزات و امکانات و دیگر ظرفیت‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری دفاع جانانه دادستان از حقوق اساسی مردم را از تعبیرات مهم مقام معظم رهبری در توصیف وظایف دادستان‌ها برشمرد و بیان کرد: این تعبیر دارای مصادیق زیادی می‌باشد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به حفظ حرمت، حیثیت افراد، حق آزادی و امنیت، بهره مندی مردم از اموال و مالکیت شرعی و قانونی اشاره کرد و این حقوق جز با تلاش شبانه‌روزی در راه مقابله با سودجویان و تبهکاران حاصل نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه افراد زیادی به طرق مختلف در دام سودجویان و تبهکارانی گرفتار می‌شوند که با بهره‌مندی از روش‌های جدید و فریبکارانه در تلاشند تا اغراض و مطامع شوم خود را جامه عمل بپوشند.

وی در انتها گفت: مجموعه این عوامل باعث شده تا سنگینی وظایف دادستان‌ها بیش از گذشته احساس شود؛ چرا که انتظار می‌رود دادستان‌ها نیز بتوانند با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها و آشنایی با آخرین دستاوردهای جدید و دقیق علمی و پژوهشی در راستای کشف جرم و تعقیب مجرم و مقابله با مصادیق مجرمانه گام بردارند.