مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: از آنجا که برخی از دانشجویان یکی از نزدیکان خود را به دلیل کرونا از دست داده اند، ارائه خدمات مشاوره در اختلال سوگ ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر مجید صفاری نیا در شصت و هشتمین اجلاس سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که به صورت آنلاین برگزار شد اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی محیط‌های آموزشی باید توسط وزارت بهداشت و درمان بازنگری شود و شرایط حضور در کلاس، خوابگاه، سالن‌های ورزشی و رستوران‌ها مشخص شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که بازگشایی محدود و تدریجی دانشگاه‌ها در دستور کار وزارت علوم بود؛ دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با بهره گیری از نظر متخصصان، نکات مهم بهداشتی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد ولی بازنگری اساسی توسط مراجع ذیصلاح یک ضرورت است.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: انجام واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه و بازنگری پروتکل‌های بهداشتی موجود یک ضرورت است.

استاد روان شناسی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در یک آمارگیری از ۱۹۰۰۰ دانشجو مشخص شد یک سوم دانشجویان در ایام کرونا، تعدادی از اعضای خانواده خود را در کرونا از دست داده‌اند که این نتیجه، ارائه خدمات مشاوره در اختلال سوگ را به دانشجویان ضروری می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت دائمی مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها در ایام سال حتی در ایام تعطیل گفت: تقویت مراکز مشاوره و بهداشت و درمان از نظر نیروی انسانی و امکانات و بکارگیری نیروهای متخصص در این شرایط حساس، نیازمند بودجه و اعتبار است.