اهواز- معاون مدیرکل امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: در شورای شهرهای پرجمعیت استان مثل اهواز، ماهشهر و بهبهان، زنان در دو دوره اخیر هیج نماینده ای نداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهناز داوودی چهارشنبه شب در دیدار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بانوان کارآفرین خوزستان اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان زن در ششمین دوره از انتخابات شورای شهر و روستاها نسبت به دوره پنجم افزایش داشته ولی در تعداد منتخبان نهایی خیلی آمار خوبی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه بانوان خوزستانی در این دوره از انتخابات شورای شهر تنها ۱۹ کُرسی از ۴۷۷ کُرسی را کسب کردند، افزود: در استان خوزستان ۲۹ شهرستان و ۸۷ شهر وجود دارد که همه شهرها انتخابات شورای شهر را برگزار کردند؛ همچنین بیش از دو هزار و ۲۰۰ روستا در این استان وجود دارد که انتخابات شورای روستا در نزدیک به دو هزار روستا برگزار شد.

معاون مدیرکل امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به اینکه شهر اهواز بیشترین تعداد شورای شهر را با ۱۳ عضو دارد، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات شورای شهر، شهرهای کوچک‌تر و با جمعیت کمتر مثل هفتکل و گتوند استقبال بیشتری از کاندیدای زن صورت گرفت ولی شهرهای پرجمعیت مثل اهواز، ماهشهر و بهبهان هیچ کُرسی داوطلب زن در این دوره و دوره قبل نداشتند.

داوودی با اشاره به پتانسیل‌های بالای خوزستان به دلیل تنوع فرهنگی و اقلیمی بیان کرد: با این ظرفیت‌های عظیم در بحث بوم گردی که تاکنون کمتر به آن توجه شده می‌توان بیشتر از گذشته کار کرد؛ خوزستان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری را از جمله مناطق روستایی و گردشگری خوش آب و هوا دارد که فصل گردشگرپذیری آن نیز از پاییز شروع و تا انتهای بهار به دلیل آب و هوای مناسب گردشگری ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب صنایع‌دستی، دامداری و دامپروری در شهرهای کوچک استان خوزستان عنوان کرد: دختران جوان روستایی با خوداتکایی و خوداستقلالی کسب‌وکارهای کوچکی را فعال کرده‌اند که اگر برندسازی، تجاری‌سازی و تسهیل گری برای آنها انجام شود بی شک آنها موفق‌تر می‌شوند.

معاون مدیرکل امور انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان تشریح کرد: ۸۷ شورای شهر و شهرداری در استان خوزستان وجود دارد یعنی ۸۷ شهرداری که بخش اعظمی از فعالیت کاری آنها در بخش فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری‌ها برای توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه اجتماعی - فرهنگی و اشتغال‌زایی مؤثر واقع شویم.