مشهد ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: برگزاری جشنواره‌های تخصصی رسانه‌ای در ارتقا و توسعه بخشی رسانه‌ها نقش بسزایی دارد.

محسن نصرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص نقش رسانه‌ها در جریان‌سازی اجتماعی و هدایت افکار عمومی، بیان کرد: تأثیر رسانه‌ها در تحولات جامعه، واقعیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که رسانه‌ها توانسته‌اند در رویدادها و موقعیت‌های مختلف در جهت رشد فرهنگ و هدایت افکار عمومی جامعه انقلابی گام بردارند، ادامه داد: باید در نظر داشت که در حوزه پیام، آگاهی‌بخشی و فرآیند توسعه به‌ویژه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، رسانه‌های آزاداندیش و انقلابی در کنار هنرمندان و فعالان حوزه گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانند در مقابل شیوه‌های پروپاگاندای نظام سلطه و جنگ نرم دشمنان، مؤثر باشند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با تأکید بر این‌که رسانه‌های داخلی باید نسبت به رشد و تعالی خود دغدغه داشته و خود را بی‌نیاز از ارتقای کیفی ندانند، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و توسعه روزافزون حوزه‌های مختلف و همچنین رشد رسانه‌های رقیب و معاند، لازم است رسانه‌های داخلی همواره خود را رشد دهند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب و در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی و اشاعه و ارتقا فرهنگ و تفکر انقلابی، ضرورت دارد تا رسانه‌ها با ارتقای مستمر محتوایی، در مسیر رشد و توسعه همه جانبه کشور و استان و تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی گام‌های مؤثر بردارند.

نصرپور، برگزاری نشست‌های تخصصی، هم‌اندیشی‌ها و برگزاری اتاق‌های فکر و اندیشه را از عوامل ارتقای کیفی رسانه‌ها دانست و گفت: در کنار آن، برگزاری جشنواره‌های تخصصی رسانه‌ای در ارتقا و توسعه بخشی رسانه‌ها نقش بسزایی خواهند داشت.

وی با بیان این‌که جشنواره‌ها می‌توانند بیانگر و معرفی‌کننده توانمندی‌ها و نوآوری‌های محتوایی و عملکردی رسانه‌ها باشند، ابراز کرد: برای پاسخگویی به این نیازها، جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی همواره تلاش کرده تا در مسیر تبیین و برجسته‌کردن مفاهیم انقلاب اسلامی در بستر رسانه گام بردارد تا ضمن تقویت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی رسانه‌ها، از بسترهای کارکردی و فعالان این حوزه نیز تجلیل کند.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، ایفای نقش همگرایی و هم‌افزایی، حمایت و ارتقای محتوایی و ایجاد انگیزه و رقابت سازنده در حوزه فرهنگ و رسانه استان را از نتایج برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر برشمرد و گفت: تعریف موضوعات مهم روز جامعه به‌عنوان محورهای موضوعی جشنواره، تنوع در ساختار و قالب‌های تولیدی، استفاده از اساتید و داوران برجسته و نخبه رسانه‌ای و استقبال اصحاب رسانه با سلایق مختلف، از دیگر نقاط قابل توجه این جشنواره است.