بندرعباس - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: افزایش کیفیت ارائه آموزش‌های مجازی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیت‌الهی پیش از ظهر شنبه در آئین نواختن بازگشایی مدارس استان هرمزگان که مدرسه نشاط ناحیه ۲ بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعار سال تحصیلی جدید «استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت» انتخاب شده است و در استان هرمزگان برای تحقق هر سه رکن این شعار گام برداشته‌ایم.

وی با ذکر اینکه سلامت دانش‌آموزان را تضمین می‌کنیم، عنوان کرد: ترتیبی اتخاذ شده که در صورت احساس بروز هرگونه خطر احتمالی، اقدامات پیشگیرانه به سرعت در دستور کار قرار گیرد و آموزش‌های لازم در این خصوص نیز ارائه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تاکید بر عدالت آموزشی در تدریس‌های مجازی، بیان داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تمام دانش‌آموزان فرصت یادگیری داشته باشند.

بیت‌الهی تصریح کرد: اطلس دسترسی دانش‌آموزان به آموزش‌های مجازی تهیه شده است و در آن اطلس ظرفیت‌هایی که دانش آموزان رد مناطق مختلف می‌توانند آموزش دریافت کنند احصا شده و برنامه‌ریزی‌های لازم بر آن اساس انجام شده است.

وی با اشاره به افت کیفیت آموزش در دوران کرونا، گفت: افزایش کیفیت آموزش پس از سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است. در آموزش حضوری معلم به صورت چهره به چهره اقدام به آموزش می‌کند و دانش‌آموز با تمام تمرکز دروس را یاد می‌گیرد اما در آموزش‌های مجازی از این موهبت بی بهره هستیم.