رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شرکت های دانش بنیان و نوپای گلستان از حمایت های حقوقی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی پیش از ظهر شنبه در بازدید از کارخانه نوآوری گرگان اظهارکرد: از حدود ۳۰ سال قبل فعالیت استارتاپ های در دنیا شروع شده و در ایران هم با تأخیر این امر آغاز اما با سرعت خوبی پیش رفت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هدف اصلی استارتاپ ها تجاری سازی ایده ها است تا ایده ها از آن حالت ذهنی به عینی و صنعت تبدیل شود.

وی اضافه کرد: تجاری سازی، خلایی بود که همیشه دانشگاهیان داشتند و بعد از فارغ التحصیلی به دنبال اشتغال های پشت میزی می گشتند.

آسیابی ادامه داد: فعالیت های استارتاپی هزینه های کسب و کار و اشتغال را برای جوانان و صاحبان ایده کاهش می دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در شرکت های دانش بینان توفیق تدریجی اتفاق می افتد، گفت: شروع فعالیت استارتاپ ها با مبالغ کم بوده و در ادامه که به محصول تبدیل می شوند می تواند روی پای خود بایستند و رشد قابل ملاحظی بیابد.

وی متذکر شد: فعالیت شرکت های دانش بنیان مرز جغرافیایی خاصی هم ندارد و در سطح جهانی می توانند فعالیت کنند.

آسیابی با تأکید بر اینکه حمایت قضایی لازم از پارک علم و فناروی انجام خواهد شد، افزود: یکی از مهم ترین مشکلات استارتاپ ها ثبت شرکت ها است و با ظرفیت هایی که در سازمان ثبت اسناد داریم از آنها حمایت خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تفاهمنامه ای بین پارک و دادگستری استان برای حمایت بیشتر تنظیم خواهد شد تا در قالب آن شرکت های دانش بنیان از حمایت های حقوقی دستگاه قضا بهره مند شوند.