گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه ۹۰ درصد از ۱۲۰ میلیون مترمکعب حق آبه نمرود برای گرمسار است، گفت: چپاول این حق شرعی و قانونی مردم شهرستان باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب، کشاورزی و دامداری گرمسار به میزبانی فرمانداری با بیان اینکه مشکلات زیادی در بخش‌های آب، بدهای‌های بانکی صنعتگران و … در استان سمنان و گرمسار وجود دارد که بخشی از آنها ملی و برخی استانی و نیازمند پیگیری هستند، بیان کرد:: متأسفانه برخی از ادارات کل ما خودکار نیستند یعنی منتظر می‌نشینند تا به آنها ابلاغ شود که باید چه کاری را صورت دهند و از سوابق و تاریخ گذشته درس نمی‌گیرند و نمونه آن سیلابی بود که در گرمسار به راه آهن و روستاها خسارت زد.

وی افزود: این موضوع ما را بر آن داشت تا اعمال ماده ۲۳۴ بر علیه رئیس ستاد مدیریت بحران و شهرستان گرمسار داشته باشیم و پرونده در کمیسیون عمران رأی آورد و همین روزها در صحن مجلس رأی خواهد آورد تا به قوه قضائیه ارسال شود. نباید از حقوق مردم بگذریم و ارتباطات کاری باعث شود تا از مردم غفلت کنیم امروز در عرصه کشاورزی و قیمت گذاری و هزینه تردد مشکل داریم و اگر ۶۰ میلیون متر مکعب کسری آب گرمسار از سد نمرود در همین سال جاری تأمین نمی‌شد، با مشکل جدی روبرو می‌شدیم ما دنبال این هستیم که گره کار کشاورزان باز شود.

تبانی برخی مدیران

این عضو خانه ملت همچنین گفت: داشته‌های ما بعضاً به جهت برخی مدیران فاسد در بدنه هدر رفته و مردم ضرر دیده‌اند از سوی دیگر به علت تبانی برخی مدیران با دلالان و کسانی که دنبال زمین خواری و دیگر مسائل هستند که دچار برخی مشکلات شده‌ایم و امروز بسیاری شأن مشهود است.

مطهری با بیان اینکه ۹۱ درصد آب سد نمرود برای گرمسار است، تاکید کرد: ۱۲۰ میلیون متر مکعب ده میلیون مترمکعب برای فیروزکوه است و مابقی برای پایین دست است و تعهدی که از گذشته سند خورده و حق آب قانونی گرمسار است

وی افزود حضور مدیران برای نگهداری این حق آبه بسیار مهم است متأسفانه کوتاهی بسیار شده اما اجازه نمی‌دهیم که یک مدیرکل و یک رئیس اداره با تعارفات کار کند امروز ما پاسخگو می‌خواهیم ما پر آب ترین منطقه کشور بودیم و امروز وجود حبله رود و نمرود برای ما نعمت است بسیاری مناطق آب ندارند اما تولیدات زیادی دارند ما در این شهرستان آب داریم اما قدردان آن نیستیم.

پچاول آب گرمسار

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه با شعار دادن چیزی حل نمی‌شود، بیان کرد: آب گرمسار به راحتی می‌آید اما پشت سر هم از بالا دست چپاول می‌شود لذا انجمن دامداران که نمی‌تواند جلوی این ماجرا را بگیرد امروز ما چیزی به نام پلیس آب و مسئول و دستگاه قضائی داریم لذا این افراد باید پاسخگوی هر چپاولی به حق آبه گرمسار باشند از وزیر تا فرماندار و آبفا باید پاسخ دهند ما نمی‌پذیریم که اعلام شود ما بازدید کرده‌ایم و آب از بالا دست استحصال می‌شود! اینکه بیان شود هنر نیست باید رفت و دستور قضائی گرفت و کار کرد.

مطهری افزود: مسئولان حق قضائی دارند و گزارش‌هایشان سند است چرا اجازه داده شده که از بالادست آب استحصال شود و باغ‌های انار ایجاد شود که حالا ادعای آب داشته باشند، گفت: بخشداری مرکزی باید گزارش‌های لحظه‌ای را به فرمانداری درباره آب برساند آب اینجا حکم طلا را دارد امروز شعار دادن زیاد به درد نمی‌خورد باید جهادی و عملیاتی کار کرد تا حق کشاورز حفظ شود. رئیس سازمان آب منطقه‌ای تهران را باید به گرمسار آورد تا در جلسه حضور یابد رئیس آب منطقه‌ای مسئولیت دارد و باید قرارگاهی بین استان تهران و سمنان برقرار کند تا کارهای مستقر شود. امروز یک لیتر بر ثانیه آب، دنیا می‌ارزد.