ساری- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از انجام سه هزار و ۵۵۲ عملیات اطفای حریق و امداد ونجات طی یکسال گذشته در ساری خبر داد.

آتشپاد دوم علی دومیرکلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه طی یکسال گذشته سه هزار و ۵۵۲ عملیات در شهرستان ساری انجام شده است، گفت: افزود: این درحالی که طبق اساسنامه باید در محدوده شهری فعالیت و خدمات رسانی کنیم.

وی اظهار داشت: از مجموع آمارها، هزار و ۶۷۶ مورد مربوط به عملیات اطفا شامل منازل مسکونی، تجاری، درمانی، باغات و غیره بوده است.

وی ادامه داد: ۵۹۸ مورد عملیات خارج از محدوده در ساری انجام شده است و در عملیات‌های مختلف جان هزار و ۶۵ نفر در شهرستان نجات داده شد که از این تعداد ۲۲۲ نفر مصدوم و بقیه سالم بوده‌اند.

آتشپاد دوم دومیرکلایی با تاکید بر توجه به مقررات ملی ساختمان برای پیشگیری از حوادث اظهار داشت: هرچه قدر آمار حوادث را کاهش دهیم به نفع مردم خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری با اظهار اینکه سازندگان باید مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند، گفت: سازندگان باید نسبت به تهیه دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

وی از نظام مهندسی ساختمان خواست تا دفترچه‌های مقررات ملی را به سازندگان ارائه دهند، گفت: در سال جاری نسبت به راه اندازی واحد شارژ کپسول آتش نشانی اقدام کردیم.

وی با اشاره به حساسیت ساختمان‌های بلندمرتبه گفت: اکثر سازنده‌ها در حال رعایت مقررات هستند و تعامل مطلوب دارند.