بناب- فرماندار بناب با بیان اینکه منجر شدن یک چهارم ازدواج‌ها به طلاق در شهرستان بناب یک فاجعه است، گفت: برای کاهش طلاق در شهرستان بناب یک عزم جدی لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر چهارشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان بناب با بیان اینکه منجر شدن یک چهارم ازدواج‌ها به طلاق در شهرستان بناب یک فاجعه است؛ گفت: قطعاً روش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده فعلی پاسخگوی کاهش طلاق نبوده و برای کاهش آن تشکیل قرارگاه فرهنگی با حضور کارشناسان امر و دانشگاهیان ضروری است و باید در کنار دلایل ازدواج‌های منجر به طلاق اولویت بندی موارد منجر به طلاق نیز توسط کارشناسان امر استخراج شود.

وی با بیان اینکه با شعار و تشکیل جلسات صوری نمی‌توان برای کاهش طلاق قدم برداشت؛ افزود: شورا و شهرداری که هنوز در پرداخت مطالبات پرسنل خود مانده است، نمی‌تواند در راستای کاهش طلاق قدم بردارد.

فرماندار بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تحقیق و بررسی علل و عوامل افزایش طلاق در شهرستان توسط کارشناس دانشگاه بناب از متولیان امر خواست با تشکیل قرارگاه فرهنگی روی موارد احصاء شده برنامه ریزی کنند.

ثبت ۱۴۷ مورد طلاق در ۶ ماهه گذشته سال در شهرستان بناب

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: در جریان سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۲۶۸ مورد ازدواج در شهرستان بناب صورت گرفته که ۶۱۶ مورد آن در شهر و ۵۷۲ مورد نیز در سطح روستاها بوده است.

بر اساس این گزارش، عبدالرضا اسماعیل نیا اظهار کرد: در جریان سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۶ مورد طلاق ثبت شده که ۲۰۹ مورد آن در شهر و ۱۲۷ مورد دیگر روستایی است.

به گفته وی، در جریان ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵۳ مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که ۲۹۵ مورد شهری و ۲۵۸ مورد روستایی است و از این تعداد ازدواج ۱۴۷ مورد منجر به طلاق شده است که ۹۹ مورد آن شهری و ۴۸ مورد دیگر روستایی است.

رئیس اداره ثبت احوال بناب تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۲۵ درصد ازدواج‌های صورت گرفته در شهرستان بناب به طلاق منجر شده است.

این گزارش حاکی است، سید مجید یزدانی رئیس اداره ورزش و جوانان بناب نیز در این جلسه گفت: در جریان ۶ ماهه اول سال جاری ۲۴ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در شهرستان از سوی این اداره تشکیل یافته است.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.