بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تغییر وضعیت کرونایی ۲ شهرستان این استان به آبی خبر داد.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های جم و کنگان از وضعیت زرد با (خطر متوسط) کرونایی به آبی (کم‌خطر) تغییر رنگ دادند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر شامل دشتستان، دشتی، دیر، دیلم و گناوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تغییر رنگ کرونایی شهرستان دشتی از نارنجی (پرخطر) به زرد خبر داد و گفت: وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان بوشهر آبی شد.

وی یادآور شد: بر اساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر تنها شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و عسلویه استان بوشهر در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این تغییر رنگ و آبی شدن برخی از شهرستان‌های استان پس از ۶ ماه پرتلاطم ایجادشده و انتظار می‌رود با ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا هفته آینده شاهد خارج شدن کامل استان از رنگ نارنجی و زرد و همه شهرستان‌ها به رنگ آبی و سفید کرونایی تغییر رنگ بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد ورودی بیمارستان‌ها از روزانه ۲۰۰ نفر در پیک پنجم شیوع ویروس کرونا به ۵۰ نفر و ابتلاء نیز از هزار نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمان حاضر ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت واکسن خود را دریافت کرده و انتظار می‌رود با همکاری مردم تا پایان مهرماه ۸۰ درصد جمعیت این استان حداقل یک نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها