اتحادیه اروپا پنج میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه در فلسطین به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اختصاص می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که پنج میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه در فلسطین به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اختصاص خواهد داد.

گفته شده این کمک‌ها به خانواده‌های آوارگان فلسطینی آسیب دیده اهدا خواهد شد و خانواده‌ها در انتخاب نحوه استفاده از کمک‌ها خود مختار خواهند بود.

براساس این برنامه قرار است به تقریباً ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده کمک اتحادیه اروپا تحویل داده شود.

آنروا به تازگی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰ میلیون یورو برای حمایت از نیازهای بشردوستانه آوارگان فلسطینی در نوار غزه اختصاص داده است.

برآوردها نشان می‌دهد که ۷۰۰ هزار فلسطینی تحت تأثیر خسارات ناشی از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های برق قرار گرفته‌اند و ۴۰ درصد تأمین آب شرب منطقه هم کاهش یافته و این امر به ویژه در زمان شیوع بیماری کووید -۱۹ در جامعه، مشکل ساز شده است.

در حال حاضر در غزه، ۸۰ درصد از مردم به کمک‌های بشردوستانه و حمایت‌های روانی-اجتماعی وابسته هستند. با توجه به آوارگی افراد، تأمین سوخت، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و اقلام غیر غذایی از جمله اولویت‌های فوری در کمک به آوارگان هستند.

در جریان حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، هزاران نفر خانه، شغل و محل کار خود را از دست دادند و به حمایت‌هایی برای بازگشت به زندگی نیاز دارند.