قزوین – با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و عدالت استان قزوین در منطقه الموت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر با حضور سردار رفیعی اتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و همچنین لطف الله سیاهکلی تعدادی از پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین در منطقه الموت به بهره برداری رسید.

افتتاح مسجد توته چال با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان یکی از پروژه‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید. برآورد ابتدایی هزینه ساخت این مسجد ۸۰۰ میلیون تومان بود اما با همت جهادگران قرارگاه پیشرفت کاری که ۱۰ سال بر زمین مانده بود به پایان رسید.

همچنین آب رسانی به روستای توته چال با احداث مخزن ۵۰ متر مکعبی و ۱۵۰۰ متر لوله کشی آب از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

هزینه ابتدایی و برآورد شده برای ساخت این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش جهادگران بسیجی قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی با ۳۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

سهم دولت در اجرای این پروژه ۱۵۰ میلیون بود. ۵۰ میلیون تومان از هزینه ساخت توسط مردم تأمین و ۱۰۰ میلیون باقی مانده نیز توسط قرارگاه پیشرفت تأمین شد تا ۵۰ خانوار مستقر در این روستا از نعمت آب بهره مند شوند.

کانال آب کشاورزی روستای جیردوزان دهستان دستجرد الموت غربی نیز در حالی که ۲۵۰ میلیون تومان براورد مالی شده بود با ۱۵۰ میلیون تومان ساخته شد تا ۶۰ هکتار از مزارع برنج این منطقه تحت پوشش آب قرار بگیرند. برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیون تومان توسط قرارگاه و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مردم تأمین اعتبار شده و دولت هیج اعتباری هزینه نکرد.

کارگاه فرش بافی روستای خسرود نیز علی رغم برآورد ۱۰۰ میلیون تومانی با ۳۰ میلیون تومان اعتبار ساخته و امروز افتتاح شد. با افتتاح این پروژه که ۱۰ میلیون تومان آن توسط قرارگاه و ۲۰ میلیون تومان دیگر توسط دولت تأمین شده برای ۱۲ نفر شغل ایجاد شد.

اولین مینی بوس کتابخانه عمومی سیار استان قزوین نیز در الموت افتتاح شد. با افتتاح این پروژه که علی رغم براورد ۵۰۰ میلیون تومانی تنها با ۱۴۰ میلیون تومان ساخته شده مردم روستاهای الموت می‌توانند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.