گرگان- استاندار گلستان گفت: تلاش می کنیم تا ۷۰ درصد از جمعیت گلستان تا آخر آبان‌ ماه واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان اظهارکرد: وضعیت کرونا در استان وضعیت باثباتی داشته و از ۴۰۰ بستری روزانه به ۲۸ بستری رسیده ایم اما عادی انگاری موجب تجربه پیک ششم کرونا می شود.

استاندار گلستان افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بیش از ۸۰۰ هزار نفر دوز آن در مرحله اول بوده و حدود ۴۶۰ هزار گلستانی هم دوز دوم را دریافت کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان ها و برخی روستاها اهالی محلات از تزریق واکسن امتناع کرده اند که نیاز است با استفاده از ظرفیت طرح شهید شوشتری و همچنین دهیاران گروه های سنی مشمول را نسبت به تزریق واکسن ترغیب کنند.

حق شناس ادامه داد: مدارس روستایی و عشایری با کلاس های درس زیر ۱۵ نفر و همچنین مدارس کودکان استثنایی در شهرها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به ورود حجم بالای واکسن در آبان ماه به استان، عنوان کرد: تلاش ما ارتقا واکسیناسیون به بالای ۷۰ درصد واجدان شرایط است و در این راه از همراهی همه لازم است.

وی گفت: ۱۵ هزار و ۱۴۰ بهره بردار کشاورزی ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش زراعی در سال گذشته دریافت کردند و به دلیل استمهال در سال‌جاری امکان دریافت تسهیلات را ندارند که البته در جلسه هیأت وزیران مصوب شده مشکلات آنها رفع شود که تلاش داریم این اقدام تسریع شود.