ساوه- رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: مرکز قلب بیمارستان مدرس ساوه در ۴ طبقه احداث می‌شود.

‌به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصری شنبه در آئین کلنگ زنی مرکز قلب بیمارستان شهید مدرس گفت: مرکز قلب بیمارستان شهید مدرس به همت خانواده خیر محترم مرحوم سرهنگ مرتضی خلج هدایتی در ۴ طبقه شامل بخش‌های جراحی، اورژانس، بستری، آنژیو و ای سی یو است که امروز کلنگ زنی شد.

وی افزود: میزان اعتباری که برای ساخت این مرکز برآورد شده ۳۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد آن توسط خیر و مابقی توسط دانشکده تأمین شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت رو به رشد شهرستان‌های ساوه و زرندیه راه اندازی مرکز قلب در این شهرستان جز اولویت‌های دانشکده علوم پزشکی ساوه بود.

مصری گفت: ۵۰۰ تخت و ۳ بیمارستان برای شهرستان ساوه در نظر گرفتیم.

وی افزود: همچنین مرکز جامع سلامت شهری آوه به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنا ۱۵۰۰ و با اعتبار حدود ۷ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و پیش بینی می‌کنیم ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ مرکز سلامت در شهرستان ساوه فعال هستند، زمین مرکز سلامت آوه اهدایی خیر بوده ولی هزینه ساخت آن توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه تخصیص پیدا کرده است.

مصری گفت: ارائه خدمات درمانی وظیفه دانشکده است ولی با توجه به محدودیت مالی افتتاح درمانگاه برای نقاط مختلف شهر مقدور نیست در حال حاضر دغدغه اصلی ما بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی است که بودجه کلانی نیاز دارد، هم اکنون ۲۱ پروژه درمانی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در دست اقدام داریم اما بودجه دانشکده محدود است و باید زمینه را برای مشارکت خیرین فراهم کرد.

سید محمد طباطبایی معاون مجمع خیرین سلامت کشور در این مراسم تصریح کرد: امروز مهمترین بیماری در کشور بیماری‌های قلبی است بنابراین سوق دادن خیرین به ساخت مراکز قلب در کشور می‌تواند گامی در جهت ارتقا سلامت مردم در خصوص بیماری‌های قلبی باشد.